هیچ موردی از ابتلا به وبا در بویراحمد ثبت نشده است


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880590

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویار احمد گفت:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد با بیان اینکه نگرانی از شیوع وبا وجود ندارد گفت: تاکنون موردی از ابتلا به وبا در این شهرستان شناسایی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یزدان پناه در گفت و گو با صبح زاگرس با اشاره به انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع بیماری وبا در مرکز استان کوگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این ادعا کاملا بی اساس و بی اساس است و این موضوع تکذیب می شود. .

وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد قطعی و ثابت شده وبا در شهرستان بویراحمد مشاهده نشده است.

بویار احمد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: وبا یک بیماری اسهالی عفونی مخصوص انسان است که توسط نوعی باکتری به نام ویبریوکولرا ایجاد می شود که در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: وبا یک بیماری حاد با سوپ برنج آبکی و بویی شبیه به بوی ماهی گندیده است که عامل اصلی این بیماری ویبریو وبا است.

یزدان پناه با بیان اینکه این بیماری با کم آبی شدید و دفع بیش از حد آب و الکترولیت ها از بدن همراه است، مهم ترین عوامل خطر این بیماری را این گونه ارزیابی می کند: 1- در شرایط جابجایی و ازدحام افراد به عنوان مثال در زمان زلزله که جمعیت افراد زیادی را در یک منطقه جمع می کند و معمولاً با عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و آب سالم، نقص ایمنی اکتسابی، سوء تغذیه و گروه خونی O و عدم تولید اسید معده همراه است.

این پزشک کهگیلویه و بویراحمدی مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری وبا را ارتقای دسترسی به آب آشامیدنی سالم، دفع مناسب فاضلاب و واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: اگر آلودگی وبا وارد آب آشامیدنی منطقه شود باعث می شود. یک اپیدمی انفجاری در آن منطقه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویار احمد، آموزش، شناسایی مناطق پرخطر، تامین آب سالم و نظارت بر سلامت آن (کلرزنی – اندازه گیری نیروی کار و آزمایش میکروبی)، تهیه غذای سالم، دفع فاضلاب بهداشتی و کنترل و تصفیه حشرات وی از میان همه موارد آلوده را مهمترین وظیفه در برابر شیوع این بیماری برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید