هیچ موردی از ابتلا به وبا در سمنان گزارش نشده است


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880408

مدیرکل بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

محمدناصر رهبر گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به وبا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدناصر رهبر، مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به وبا در سطح دانشگاه سمنان گزارش نشده است. علوم پزشکی.”

مدیر بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: وبا تقریباً بدون علامت است، بنابراین از موارد مشکوک که تاکنون جواب مثبت نداده اند نمونه برداری می شود.

به گفته رهبر، وبا یک بیماری عفونی است و دو نوع دارد: کلاسیک (شکل شدید بیماری) و التور (شکل خفیف و بدون علامت) که شایع ترین نوع وبا در جامعه است.

رهبر با اشاره به اینکه هر ساله با گرم شدن هوا شرایط برای رشد میکروب ها در محیط ایجاد می شود و افراد بیمار می شوند، گفت: میکروبی که باعث وبا می شود فقط در انسان ایجاد بیماری می کند و مدفوعی و دهانی است. بیماری و از طریق آب آشامیدنی سرایت می کند و غذای آلوده از طریق مدفوع انسان آلوده منتقل می شود.

به گفته مدیر بیماری های عفونی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، رعایت بهداشت فردی و شستن منظم و صحیح دست ها پس از اجابت مزاج و قبل از غذا مهمترین اصل برای پیشگیری از ابتلا به وبا است.

این مسئول همچنین تصریح کرد: هر چیزی که آلوده به باکتری وبا باشد، مانند شنا در آب آلوده یا شستن ظروف در آب آلوده، غذاهای دریایی خام، میوه ها و سبزیجاتی که به درستی شسته نشده اند و یا غذاهایی که خارج از یخچال نگهداری شده اند، آلوده است. و همچنین آب چاهی که نزدیک چاه فاضلاب است می تواند باعث انتقال وبا شود.

مدیر بیماری های عفونی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اذعان داشت: برخلاف تصور رایج که یخ باعث رشد میکروبی نمی شود، باید گفت که باکتری وبا در محیط یخی به راحتی رشد و تکثیر می شود و باید از آن اجتناب کرد. مصرف آن در شرایط غیربهداشتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید