هیچ کارخانه ای نباید به دلیل بدهی تعطیل شود

ساعت: 21:16
تاریخ انتشار: 1400/11/08
کد خبر: 1804034

معاون اجرایی رئیس جمهور با انتقاد از تعطیلی برخی کارخانه ها در جلسه شورای اداری رودبار گفت: با دستور رئیس جمهور هیچ کارخانه ای به دلیل بدهی تعطیل نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور هشتم دی ماه در شهرستان رودبار با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه های رودبار در جلسه هیئت مدیره رودبار گفت: رئیس جمهور دستور تعطیلی کارخانه های توقیف شده به دلیل بدهی را صادر کرده است.

وی افزود: ایران در زمینه تولیدات دانش بنیان، صنعتی، ساخت و سازهای سنگین و سدسازی به موفقیت های بزرگی دست یافته است و 8 کیلومتر باقی مانده از بزرگراه رشت – قزوین توسط متخصصان متوسط ​​در کشور طراحی و اجرا می شود. برای سد دیورش، گازرسانی روستایی، انتقال آب از باغات علی آباد، پل سفیدرود، جاده ساحلی، مبارزه با مگس و ملخ و تغییر کلاس خط لوله اعتبار خوبی داده است.

هوشنگ عباسقلی زاده فرماندار رودبار نیز گفت: کشاورزان این شهرستان با وجود همجواری با سد سفیدرود آب کافی برای کشاورزی ندارند. طاعون مگس زیتون و ملخ، عدم دسترسی اهالی پشت سد آیت الله شهربیجار، ممنوعیت لوله کشی گاز، فرسوده شدن ایستگاه های آتش نشانی و ناتوانی شهرداری ها در پرداخت حقوق از عمده ترین مشکلات رودبار است.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار نیز در این نشست گفت: سد دیورش نیاز اصلی این شهرستان است که عملیات اجرایی آن از سال 92 آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است. 22 هزار کشاورز و 3 هزار کشاورز رودبار یعنی یک چهارم جمعیت رودبار مشکل منابع طبیعی دارند، 12 روستای رودبار همچنان فاقد گاز هستند و زمین های پتروشیمی این شهرستان از سال 89 به حال خود رها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سیدمحمدی امام جمعه رودبار نیز گفت: این شهر کوهستانی وسعت زیادی دارد و پراکنده است و آسفالت راه های روستایی آن گران است و جایی در بودجه ندارد. وی ادامه داد: از 200 واحد شهرک صنعتی 45 واحد فعال است و ایجاد سازمان زیتون برای رسیدگی به مشکلات معدن زیتون ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید