هیچ کدام از مدعیان پایدار نیستند/ برخی با تکیه بر مشکلات غیرفنی مربی می شوند!

ساعت: 08:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1790659

کمیسیون انضباطی در برخورد با معترضان منفعل است.

کارشناس و مربی فوتبال ایران اتکای مربیان ارشد به مشکلات غیرفنی برای رسیدن به نیمکت تیم ها باعث افت کیفیت لیگ برتر شد.

داریوش یزدی سرمربی سابق تیم های فوتبال نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا؛ وی در خصوص افت کیفی لیگ بیست و یکم گفت: فوتبال باشگاهی دستخوش حاشیه ها و اتفاقات اشتباه زیادی بوده است. از ممنوعیت حضور تماشاگران در استادیوم هایی که ارزیاب و مشوق خوبی بوده اند تا افزایش تنش بین مدیران، کادر فنی و بازیکنان و تعویض مداوم نیمکت ها.

وی در ادامه بیان کرد: تمرکز تیم ها آسیب دیده و کیفیت لیگ به حاشیه رفته است. بنابراین شاهد لیگی با اهداف ضعیف هستیم.

وی با اشاره به تفکر تدافعی مربیان لیگ برتری گفت: سیستم دفاعی 5 فکر مربیان نیست و کادر فنی به سمت سیستم مدرن 3 دفاعی گرایش دارد، اما بی ثباتی نیمکت نشینان و ترس از اخراج تیم ها را بیشتر می کند. دفاعی: دلایل زیادی برای بازنشستگی تیم ها وجود دارد.

سرمربی سابق نفت مسجدسلیمان با تاکید بر تاثیر کمبود ستاره در افت کیفیت لیگ برتر خاطرنشان کرد: در فوتبال دنیا تیم ستاره محور جای خود را به مربی و تیم داده است. مربیان باید به روز شوند تا بتوانند از تاکتیک های مختلف و سبک های مدرن استفاده کنند.

یزدی ادامه داد: همه تیم های بزرگ مربی هستند و تیم محور هستند اما اگر مربیان ما به روز شوند در فوتبال ما هم این اتفاق می افتد. چرا مربیان با تکیه بر مشکلات غیرفنی به دنبال مشکلات شدید هستند و نیمکت نشین می شوند؟ این موضوع باعث افت فنی در لیگ شد.

بازیکن سابق استقلال در مورد مدعیان لیگ برتر تا اینجای کار گفته است: آنها مدعی همان تیم های برتر هستند اما عامل نگران کننده بی ثباتی آنهاست. تیم ها برای پیروزی باید ثبات داشته باشند و این نوسانات برای آنها کشنده است.

این کارشناس فوتبال همچنین تصریح کرد: تیم فوتبال استقلال حتی در یک نیمه بازی هم ثبات عملکردی ندارد و بی نظمی های زیادی در بازی های این تیم وجود دارد. مشکلات حاشیه ای استقلال متن را تحت الشعاع قرار می دهد و آسیب زیادی به تمرکز کادرفنی و کادرفنی وارد می کند.

وی در خصوص وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخپوشان از نظر کادرفنی نسبت به آبی ها ثبات بیشتری دارند اما این تیم نیز نسبت به سال های گذشته افت زیادی داشته است و حواشی توسط کادرفنی و مدیریتی مدیریت نمی شود. پرسپولیس این سلطه قبلی را نشان نداد.

سرمربی سابق استقلال خوزستان با اشاره به دیگر تیم های رقیب خاطرنشان کرد: سپاهان و گل گهر عملکرد خوبی داشته اند و هماهنگی خوبی بین کادرفنی و مدیریت ایجاد کرده و از ثبات بهتری نسبت به سال های گذشته برخوردار بوده اند. البته فکر می کنم نتایج تیم فوتبال آلومینیوم تا اینجای کار اتفاقی بوده است.

وی در خصوص نقش داوران در چنین نتایجی گفت: در مجموع حقوق جامعه داوری فوتبال ایران اجحاف شده و هیچ ارگانی از آنها حمایت نمی کند. اعتراضات پی در پی باعث حاشیه سازی و در نهایت آسیب به تمرکز داوران شد که بارها شاهد آن بوده ایم. این اعتراضات با استقبال قضات مواجه نشد و کمیته انضباطی برای محرومیت متخلفان منفعلانه عمل کرد.

یزدی در پایان گفت: اگر خواهان پیشرفت در داوری هستیم. علاوه بر استفاده از فناوری روز، باید نظارت بیشتری صورت گیرد و با حمایت فدراسیون فوتبال از نگرانی داوران کاسته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید