هیچ کس در ایران توسط پلیس یا نیروهای امنیتی کشته نشده است


ساعت: 23:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916214

وزیر امور خارجه گفت: در اغتشاشات اخیر پلیس به کسی تیراندازی نکرد و کسی توسط پلیس یا نیروهای امنیتی کشته نشد، بلکه به دلیل استفاده از سلاح گرم و سرد توسط عوامل خارجی وارد شده به ایران و یا افرادی که وارد ایران شده بودند. تحت تأثیر آنها.» بیش از 67 پلیس در ایران شهید شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان که به عنوان دومین مقصد سفر خود به بالکان به سارایوو سفر کرده بود، در نشست خبری مشترک با بیسرا تورکوویچ وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: ما منطقه بالکان و کشور بوسنی و هرزگوین را یک منطقه سنتی می دانیم. دوست جمهوری اسلامی ایران و مانند گذشته پشت سر همه ایستاده ایم. ما در بوسنی و هرزگوین خویشاوند باقی خواهیم ماند و به حمایت از این کشور و منطقه ادامه خواهیم داد.



وی افزود: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت بوسنی و هرزگوین با هم دوست بودند و مانند گذشته به حمایت های خود در این مسیر ادامه خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه بی شک سیاست ما حمایت از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و همبستگی مسالمت آمیز و صمیمانه همه اقوام در کشور دوست بوسنی و هرزگوین است، خاطرنشان کرد: امروز در خصوص طیف وسیعی از موضوعات با یکدیگر گفتگو کردیم. وزیر از توسعه انتخابات و روند تشکیل دولت در بوسنی تا رویدادهای اوکراین، افغانستان و فلسطین. ما توافق کردیم که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک سازماندهی کنیم و بیش از پیش همه موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه را فعال کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: خوشحالیم که در دوران پس از کرونا و در 9 ماه گذشته حجم مبادلات تجاری دو کشور 53 درصد افزایش یافته است.
وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وقوع انقلاب ادعایی در ایران گفت: در مورد حوادث اخیر که در ایران رخ داده بخشی از آن مطالبات مسالمت آمیز مردم است. از شما دعوت می کنم به ایران سفر کنید و اوضاع را از نزدیک ببینید. آنچه در 8 هفته گذشته شاهد آن بوده ایم، موجی از مداخله خارجی، ناآرامی و وحشت مردم ایران بوده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در اغتشاشات پلیس به کسی تیراندازی نکرد و هیچ فردی در ایران توسط پلیس یا نیروی انتظامی کشته نشد، بلکه برعکس به دلیل استفاده از سلاح گرم و غوغا توسط خارجی ها بود. مامورانی که وارد ایران شده اند یا افراد تحت تاثیر قرار گرفته اند، بیش از 67 نیروی پلیس در ایران بدون شلیک گلوله یا استفاده از سلاح گرم کشته شده اند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خواهان انرژی و نفت ایران هستند و توانسته‌اند در این زمینه هیاهوی رسانه‌ای ایجاد کنند. آنچه در رسانه ها ارائه می شود با واقعیت متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید