واقعه عاشورا بزرگترین مصیبت بشریت است/ سیر معنوی انقلاب اسلامی به ظهور منتهی شد


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891783

روح اله سلاگی عاشورا را بزرگترین فاجعه تاریخ دانست و گفت: برای مردمی که تمام وجود خود را در برابر تاریخ قرار داده اند، عزاداری ما روزنه ای برای حل مشکلات امروز جامعه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، روح الله سلگی صبح امروز در مراسم سالگرد ورود آزادگان به میهن در اجتماع آزادگان شهرستان آمل با بیان اینکه آزادگان هشت سال پاسداشت مقدس آموخته شده از مکتب اهل بیت(ع) هستند. بیت و عاشورا. قرن‌ها و نسل‌ها همه انسان‌ها می‌خواستند آزادی موضوع اصلی زندگی‌شان باشد. پیام اباعبدالله (ع) این است که زندگی باید با آزادی مبارزه با طاغوت ها و کابل ها همراه باشد.

وی تصریح کرد: نقش آزادگان در خنثی سازی توطئه ها بیش از هر زمان دیگری محسوس بود. وی گفت: آزادگان همیشه حتی در شرایط سخت و حساس که دشمنان انواع تحریم ها و برنامه ها را علیه کشورمان در دستور کار قرار می دهند، امیدوار بوده است. گفتار و عمل می تواند موثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، عاشورا را بزرگترین فاجعه تاریخ دانست و تصریح کرد: مردمی که تمام وجود خود را بر تاریخ گذاشته اند، این عزا گشایشی برای حل مشکلات امروز جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) و یارانش پیام بزرگی برای همه مردم در همه اعصار و نسل ها داشت، اهل بیت به ما آموختند که باید زندگی خود را بر آزادی، مبارزه با ظالمان و ظالمان متمرکز کنیم.

سلقی حماسه عاشورا را مایه عبرت و نصیحت مردم جهان دانست و اظهار داشت: راه الهی و معنوی انقلاب اسلامی به ظهور امام زمان (عج)، فداکاری و ایثار می انجامد. با سرهای بریده و خیمه های سوخته و یتیم شدن خاندان خدا بزرگترین فاجعه تاریخ است. خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسیر الهی و معنوی انقلاب اسلامی منجر به ظهور می شود، خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا باید در این مسیر تعریف شود، ادامه داد: عاشورا درس عبرت و هشداری برای همه مردم و ایثار و ایثار است. خیمه های سوخته و یتیمی که بدون پدر مانده است.

سلقی تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانش تمام وجود خود را در کف اخلاص گرفتند، فرمودند: اهل بیت به عزاداری و گریه ما نیازی ندارند، اما عزاداری روزنه ای برای حل مشکلات است.

امام جمعه آمل نیز در ادامه این مراسم گفت: آزادگان به ما درس زندگی، فداکاری، شجاعت و دینداری می دهند، ایثار راه و شعار آنهاست.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی به بیان رشادت های آزادگان در دوران اسارت پرداخت و اظهار داشت: کشور ما بدترین شکنجه های نیروهای بعثی، شلاق ها و شرایط سرد و گرم جغرافی دانان عراق را تحمل کرد و صبر داشت تا اینکه امام حسین (علیه السلام) و دین اسلام را نباید فراموش کرد.

وی ادامه داد: خدمت امام حسین (ع) در ماه محرم در میان همه فشارهای دشمنان در ایام اسارت آزادگان فراموش نشدنی است و بسیاری از این افراد دوران جوانی خود را تا پیری در اسارت گذرانده و خانواده های جوان خود را تنها گذاشتند. جوانی آنها به خاطر اسارت، نگذارید دشمنان به دین اسلام و ناموس و سرزمین ما تعرض کنند.

مرتضوی از عملکرد برخی از خدمات و نهادهای شهری در برخورد با مشتریان محجبه انتقاد کرد و افزود: واقعیت جامعه این است که حجاب در ادارات به یک شعار تبدیل شده است اما افراد بی حجاب و محجبه اهمیت بیشتری دارند. ”


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید