واقعیت این است که مردم متدین و دلسوز ایران با شورشیان همراهی نمی کنند


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912402

در بیانیه بسیج دانشجویی خواجه نصیر طوسی آمده است.

جنبش دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: این که مردم متدین و دلسوز ایران با یاغیان همراهی نمی کنند، واقعیتی است که اقلیت دانشجویان معاند هنوز آن را باور نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جنبش دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: عدم همکاری مردم متدین و دلسوز ایران با شورشیان واقعیتی است که اقلیت دانشجویان شورشی هنوز آن را باور نکرده اند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیش از دو ماه از درگذشت خانم مهسا امینی می گذرد و این روزها شاهد اقلیتی تندرو و حرفه ای هستیم که به دنبال حمله به ایران و ایرانیان هستند. این جریان حداقلی، به دلیل ضربه سنگینی که مردم متدین و دلسوز با همراهی نکردن دشمن برای تجزیه و نابودی ایران به آنها وارد کردند، به خشونت و فحاشی و خونریزی فرزندان و مردان و ناموس ایرانی روی آوردند و ملت ایران را به سوگ نشستند.

در شاهچراغ دستان مادر از خون فرزندش صورتی شده بود. در خیابان گلوی پلیس را بریدند و آتش زدند، آرمان عزیز را شکنجه کردند و پیکر بی جانش را در خیابان رها کردند، چهارشنبه گذشته در ایذه به سمت پلیس و مردم عادی تیراندازی کردند و راه را برای تحریم کفتارها هموار کردند. ایران و تجزیه طلبان این کار را کردند

اینکه مردم متدین و دلسوز ایران با یاغیان همراهی نکردند، واقعیتی است که اقلیت دانشجوی شورشی هنوز آن را باور نکرده اند. دانشجویانی که سالن دانشگاه را با حفره میدان اشتباه گرفته بودند و در غیاب اقتدار مدیریت دانشگاه و قوانین آن هر کاری خواستند انجام دادند و از همه خطوط قرمز گذشتند.

تعطیلی اجباری کلاس ها و تهدید دانش آموزانی که حضور در کلاس را حق خود می دانند. بی احترامی به اساتید با زدن درب کلاس و توهین و توهین به دانشجویان مخالف نظر آنها و توهین به خانواده آن دانشجویان به روند تحصیلی دانشگاه آسیب وارد می کند و قوانین آن را زیر پا می گذارد و امنیت دانشجویان را به خطر می اندازد و فضای دانشگاه را رادیکال می کند. با شعارهای آمریکایی و دشمن برای تضعیف نظام، ولایت و مردم، پرتاب بطری در اجتماعات و انتشار عکس دسته جمعی دانشجویان در فضای مجازی و تهدید آنان؛ اینها همه خطوط قرمزی است که این مجمع کوچک باید از آن برائت عملی بخواهد و از شعارهای منافقین و دشمنان ملت ایران فاصله بگیرد.

بسیج دانشجویی از ابتدا با دعوت از سخنران دولت و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی سعی در ایجاد فضاهای گفتگو محور داشت تا سخنان منطقی این دانشجویان شنیده شود. اما منطق این جمعیت اندک چیزی جز فحاشی در جلسه سخنگوی دولت و نبود مکان های آزاداندیشی نبود. خواسته یا ناخواسته راهی را در پیش گرفتند که به نابودی ایران منتهی شد.

پیشرفت ایران از مسیر دانشگاه می گذرد و با فضای رادیکال ایجاد شده این هدف در دسترس نیست. تنها کسانی که از این حادثه سود می برند، دشمنانی هستند که از ایران قدرتمند و متحد هراس دارند. تا زمانی که هسته سخت و جو رادیکال تزریقی در دانشگاه وجود داشته باشد، دانشگاه هرگز شاهد صلح و گفتگو نخواهد بود. اما واضح است که متولی باید از ناموس دانشگاه محافظت کند.

نهاد دانشگاه و عنصر دانشجو نقش موثری در تحولات جامعه دارند. امروز آرزوی همه دانشجویان و کارکنان برگرداندن دانشگاه به جایگاه اصلی خود یعنی خدمت به مردم ایران و برنامه ریزی برای پیشرفت ایران است. رها شدن دانشگاه از جایگاه واقعی خود و عبور از خطوط قرمز آغازی است که به نابودی ایران می انجامد و لذا این آغاز نیازمند پایان است.

دیدگاهتان را بنویسید