والدین دو قتل در بوئین زهرا رضایت دادند

کمپینی که تا کنون برکات زیادی داشته و صدها زندانی را در سراسر کشور به آغوش خانواده هایشان بازگردانده است.

حجت الاسلام محمد حیدری رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص این کمپین گفت: با توجه به تجربه خوبی که در ماه مبارک رمضان با طرح «عشق میبخشم» به دست آمد. کمپین علی (ع) تصمیم گرفتیم در مناسبت های مذهبی مانند محرم و صفر از این کمپین بهره ببریم تا در این ایام گرانقدر آرامش و آشتی بیشتری نصیب هم استانی ها شود.

وی ادامه داد: این کمپین زیر نظر «ستادسبار» در کشور راه اندازی شد و تاکنون نتایج خوبی در استان قزوین داشته است.

حیدری با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کمپین «استغفار حب الحسین(ع)» در استان انجام شده است، تصریح کرد: اولین اقدام ابلاغ به حوزه قضایی کل استان است تا از مدعیان و خانواده ها درخواست عضویت کنند. این کارزار و بخشش خود را فداکار پای امام حسین (ع) بدانید.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین یادآور شد: با تعاملی که با سازمان اتوبوسرانی قزوین صورت گرفت، پوستر این کمپین در اتوبوس های شهر نصب شد تا به عنوان رسانه عمومی در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ابلاغ و تشریح این کمپین به اداره کل زندانهای استان در شعب قزوین و بویین زهرا از دیگر اقداماتی است که برای پیوستن به این کمپین انجام شده است به گونه ای که در پرونده های زندانیان که مربوط به اجرای احکام مدنی و هیأت حل اختلاف است، برای شاکیان در شعب مطرح کردیم و سعی می کنیم از شور حسینی به نفع رفعت در جامعه اسلامی بهره ببریم.

حیدری صلح و سازش را یکی از آموزه های دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) عنوان می کند و بیان می کند: در سیره پیامبر اکرم (ص) و فرزندان عزیزشان همواره بر احسان و گذشت تأکید شده است، امام موسی. ابن جعفر (علیه السلام) در هنگام عصبانیت به آنها کاظم می گفتند.

وی افزود: وقتی این مطالب در طول پرونده ها و جلسات برای مردم تبیین شود قطعاً قائلین به زندگی ائمه (ع) متضرر می شوند و بسیاری از درگیری ها حل می شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: در سه ماهه نخست امسال 57 درصد پرونده ها به سازش ختم شده که نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: در راستای کمپین «عفو به عشق حسین علیه السلام» و گرامیداشت ماه محرم، والدین دو پرونده قتل در شهرستان بویین زهرا قصاص کردند و پرونده ها خاتمه یافت. در صلح و آشتی

وی در پایان گفت: یکی از فعالیت های “ستاد بردباری” ارتباط با خیرین استان است که امیدواریم با تعامل و همکاری خیرین بتوانیم موارد بیشتری را به مرحله سازش برسانیم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید