وام توسط کمیته کمک به چه کسانی اعطا می شود؟

وام توسط کمیته کمک به چه کسانی اعطا می شود؟

رئیس کمیته امداد از طرح ایجاد 500 هزار شغل برای مددجویان خبر داد و گفت: امسال افراد پایه ششم و هفتم در صورت احراز شرایط، از امداد کاری برخوردار می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در خصوص اشتغال مشمولان کمیته امداد گفت: در برنامه پنج ساله ششم کشور برای 100 هزار شغل برای امداد پیش بینی شده بود. و مشمولان کمیته بهزیستی که 70 هزار شغل سهم کمیته امداد و 30 هزار شغل سهم بهزیستی خواهد بود.

وی افزود: سال 96 اولین سال اجرای برنامه پنج ساله ششم بود و با برنامه ریزی خوبی که کمیته امداد انجام داد، تعداد این 70 هزار پرونده حتی افزایش یافت. اگر بخواهیم ظرف پنج سال 350 هزار شغل ایجاد کنیم، این تعداد به 850 هزار شغل می رسد و پس از آن این برنامه یک سال دیگر تمدید شد و به ایجاد یک میلیون شغل رسید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: سال گذشته که سال تمدید برنامه پنج ساله ششم بود، 25 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه در بودجه 1401 پیش بینی شد. استخدام شاکیان بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال 500 هزار شغل برای کمیته امداد پیش بینی شده و بحمدالله در سال گذشته 423 هزار شغل ایجاد شده است. البته به 500000 نرسید چون سقف تاسیسات کشش لازم را نداشت. اگرچه همکاری بانک ها خوب بود، اما در پایان اسفند ماه عملا موفق به استفاده از تسهیلات نشدیم، اما همچنان جزو نهادهایی هستیم که بیش از 90 درصد و حتی 92 درصد از بودجه را برای اعتبار اشتغال در نظر گرفته ایم. با کمک بانک های عامل جذب شد.

بختیاری گفت: در بودجه 1402 بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال برای 500 هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد می شود و مبلغ تسهیلات نیز 35 هزار میلیارد تومان است و امیدواریم با تلاش های انجام شده

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه موجود در سال گذشته می‌توانستیم برای 50 درصد غیرمشتریان شغل ایجاد کنیم و این مهم است، البته شرط کرده بودند که از صدک 1 تا 5 برخوردار باشند و دیگر بررسی‌های محلی از کسانی که داشتند انجام نمی‌دادیم. نه مشتری از طریق سیستمی که با وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی و بانک رفاه ایران در ارتباط هستیم، عشر آنها تعیین می شود و بر اساس آن برای آنها شغل ایجاد کردیم.

رئیس کمیته مددکاری امام خمینی (ره) تصریح کرد: فروردین ماه امسال جلسه شورای عالی اشتغال با حضور آیت الله رئیسی برگزار شد. من پیشنهاد دادم دهک های ششم و هفتم را به این برنامه اضافه کنیم و در جلسه هم تصویب شد، اما حکم دادند که این دهک ها علاوه بر اینکه از پایگاه اجتماعی ایران برای استعلام دهک هایشان استفاده می کنید، باید تحقیق محلی انجام شود. همچنین توسط کمیته کمک به تسهیل اشتغال انجام شود.

بختیاری بیان کرد: بنابراین 500 هزار فرصت شغلی داریم و می توانیم 50 درصد را به افراد غیرمتقاضی ارائه دهیم، البته برای دهک های 6 و 7 باید نظرسنجی محلی انجام شود، اما دهک های 1 تا 5 نیازی به نظرسنجی محلی ندارند و البته ایشان ارسال کردند. بخشنامه به استان ها ما معتقدیم که اولویت با متقاضیان کمیته کمک هزینه است. سال گذشته 30 درصد اشتغال برای افراد غیر مصرف کننده و مابقی برای مصرف کنندگان بوده است.

وی بیان کرد: امسال نیز برنامه ای را در نظر گرفته ایم که مکمل برنامه اشتغال است. این بحث خودکفایی است و امسال برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال 100000 مشتری خودکفا از پشتیبانی حذف شوند.

وی بیان کرد: تا 24 مردادماه امسال بیش از 27 هزار نفر به دلیل دلخوری از پوشش خارج شدند. این افراد کسانی بودند که در سال های 98، 99 و 1400 وام اشتغال گرفتند و اکنون خود حمایتی و فراتر از سطح پوشش هستند و البته این به معنای توقف همه تسهیلات نیست بلکه حمایت های بازاریابی و مشاوره ای برای مواجه نشدن ادامه خواهد داشت. چالش ها و مسائل.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: بحث اشتغال در درجه اول و اولویت کمیته امداد است و در این راستا با همکاری بانک ها و موسسات فعال از جمله فنی و حرفه ای بسیار خوب بوده است. حرفه ای است زیرا ما گواهینامه های مهارتی را به آنها ارائه می دهیم و تسهیلاتی را ارائه می دهیم.”