وام مهریه کالای ایرانی به بانک ها ابلاغ شد

وام مهریه کالای ایرانی به بانک ها ابلاغ شد

روز جدید : بانک مرکزی مهریه کالاهای ایرانی را برای استقرار در تسهیلات قرض الحسنه بانک های موجود سپه، ملی، پارسیان، کارآفرین و سینا اعلام کرد.

در این بخشنامه به استناد جزء (4) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور آمده است: بانک تسهیلات موضوع این بند را با اولویت اول از طریق بانک های موجود ارائه می کند. بانک ها موظفند با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر نسبت به بازپرداخت تسهیلات بر اساس وام متقاضی اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای مفاد این بند بر عهده بانک مرکزی و بانک های موجود و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط است. عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و از مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.
«مبلغ سه هزار میلیارد تن منابع این بخش با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به تأمین جهیزیه کالای ایرانی اختصاص می‌یابد.

لازم به ذکر است در راستای اجرای جزء (4) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، سهمیه هر بانک 6000 میلیارد ریال و مفاد اجرایی بند مذکور بر اساس نامه شماره 439232 مورخ 16/12/1400 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به شرح زیر است:

1) ارجاع و ارائه اطلاعات به داوطلبان در سامانه بنیاد احسان از طریق لینک مربوطه

2) متقاضیان با مراجعه به بانک های موجود و ثبت درخواست استفاده از تسهیلات خرید جهیزیه ایرانی.

3) ارائه مدارک لازم و ضمانت نامه های معتبر توسط متقاضی به بانک فعلی و اعلام رضایت متقاضی با پرکردن فرم تایید سپرده در حساب بنیاد احسان.

4) واریز وجوه خرید جهیزیه کالای ایرانی به حساب مورد توافق بنیاد احسان و بانک های موجود.

5) تحویل جهیزیه کالای ایرانی از بنیاد احسان به متقاضی، معادل کالای انتخابی متقاضی و اعلام نتیجه کار به بانک های موجود و بانک مرکزی.

لازم به توضیح است لینک مربوطه پس از ارسال بنیاد از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سامانه ازدواج قرض الحسنه قرار خواهد گرفت و موضوع به اطلاع بانک های موجود خواهد رسید.

در پایان این بخشنامه تاکید می‌شود که طبق پیش‌بینی‌های فوق، ظرف یک هفته پس از دریافت این نامه به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و رونوشتی از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید