واکسیناسیون بخش بزرگی از مردم تا ماه نوامبر / اثربخشی واکسن های داخلی و خارجی به اثبات رسیده است

زمان: 11:09
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776237

محمدعلی محسنی با اشاره به افزایش چشمگیر واردات واکسن به تازگی گفت: با این روند امیدوار است درصد زیادی از مردم تا پایان مهر و آبان واکسینه شوند تا محدودیت ها کاهش یابد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با بلاغ اظهار داشت: همه واکسن های استفاده شده اعم از داخلی و خارجی ، آزمایشات کیفی را می گذرانند و دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند. تأثیر آن برای انسانها ارائه نشده است.

نماینده مردم شهرهای نوشهر ، یادگاران و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اثربخشی واکسن های داخلی و خارجی که در حال حاضر در اختیار مردم است ، ثابت شده است.

محسنی بندپی یادآور شد: اگرچه با وجود انواع جدید ویروس ، مقاومت یا ایمنی که این واکسن ها ارائه می دهند قطعاً کمتر از سویه های قبلی خواهد بود ، اما در بسته پنجم نشان داده شد کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند ایمن تر و تلفات کمتری داشت.

وی با تاکید بر اینکه دامنه واکسیناسیون دلیلی برای لغو پروتکل های بهداشتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست ، افزود: البته افرادی که واکسینه شده اند از ایمنی بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردار هستند. این میزان کمی کمتر و بنابراین شیوع بیماری کمتر خواهد بود.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین ما به جایی رسیده ایم که تاب آوری مردم و اقتصاد آنها برای کاهش برخی محدودیت ها در رونق کسب و کار مورد آزمایش قرار گرفته است تا مردم بتوانند به تجارت خود بازگردند و درآمدهای مالیاتی دولت باید نیز تحقق یابد

در پایان ، نماینده مجلس در خانه ملت با اشاره به اینکه به نظر می رسد مدارس و دانشگاه ها به تدریج افتتاح می شوند ، افزود: “امیدواریم با این روند بتوانیم سرعت بیشتری به آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه ها از ماه نوامبر. “.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید