واکنش آمریکا به حکم طومایی صالحی/ متیو میلر: ایران را مسئول نقض حقوق بشر می‌دانیم

واکنش آمریکا به حکم طومایی صالحی/ متیو میلر: ایران را مسئول نقض حقوق بشر می‌دانیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره حکم شش سال حبس طمایی صالحی، یکی از بازداشت شدگان در جریان ناآرامی های ایران، گفت: به وقت محلی: «دردسرآور» ۶ سال زندان برای توماج صالحی (خواننده رپ زیرزمینی). ما همچنان وضعیت او را زیر نظر داریم.

وی در ادامه مداخله در امور داخلی ایران افزود: وی از دسترسی به وکیل محروم و محاکمه وی پشت درهای بسته برگزار شد و پس از شکنجه در حین دستگیری به خدمات فوریت های پزشکی نیاز داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: رفتار قهرآمیز دولت ایران در این پرونده عمیقا نگران کننده است و این رفتار باید متوقف شود و از مقامات ایرانی می خواهیم که او و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: جهان نظاره گر است و ما به همراه متحدان و شرکای خود همچنان مقامات ایران را در قبال نقض حقوق بشر پاسخگو خواهیم دانست.

روابط عمومی دادگستری استان اصفهان در 17 آبان 1401 به نقل از سید محمد موسویان، دادستان اصفهان اعلام کرد: «تومی صالحی» شب گذشته متهم به کمپین علیه نظام، همکاری با دولت های متخاصم و ایجاد گروهک غیرقانونی به قصد اخلال در نظام است. امنیت کشور با وکالت در یکی از استان های کشور دستگیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرد: صالحی با نشر اکاذیب به افساد فی الارض دست زد که خسارات فراوانی به بار آورد، فعالیت های تبلیغی علیه نظام، ایجاد و اداره گروه های غیرقانونی به قصد اخلال در نظام. امنیت کشور متهم به همکاری با دولت متخاصم جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و تشویق مردم به ارتکاب اعمال خشونت آمیز است.

دولت دموکراتیک جو بایدن علیرغم شعار رویکرد دیپلماتیک، همچنان سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفت و در نتیجه حوادث اخیر ایران، همراه با متحدان غربی خود تحریم هایی را به بهانه انسانی اعمال کرد. حقوق.

اگرچه دولت بایدن اعلام کرده است که هدفش تغییر رژیم ایران نیست، اما از ابتدای حوادث داخلی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ با مخالفان تهران عمل کرده و در واقع پشت چهره این رژیم پنهان شده است. اپوزیسیون به بهانه اجابت خواسته های شما به نام مردم ایران.

غرب به رهبری آمریکا سوم آذرماه سال گذشته در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه ناآرامی ها در ایران قطعنامه ای را تحت عنوان آنچه «حقوق بشر» خواند، در ژنو سوئیس تصویب کرد. وضعیت ایران» پس از آن کمیسیون حقیقت یاب در این منطقه تشکیل شد.

دولت بایدن با پیوستن به مخالفان جمهوری اسلامی ایران و با سوء استفاده از سازوکارهای بین المللی و سازمان ملل به نام حمایت از حقوق زنان ایرانی، در 14 دسامبر (23 دسامبر گذشته) پیش نویس قطعنامه پایان عضویت ایران در كميسيون وضعيت زنان سازمان ملل متحد توسط كميته اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد (ECOSOC) آن را در نيويورك پيشنهاد كرد كه با 29 راي موافق، 8 راي مخالف و 16 راي ممتنع به تصويب رسيد و بدعت و عملي خطرناك را تشخيص داد.

دیدگاهتان را بنویسید