واکنش توطئه پرسپولیس: این وصله ها به تارتار نمی چسبند

واکنش توطئه پرسپولیس: این وصله ها به تارتار نمی چسبند

حمید درخشان بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیس در آستانه ورود به مسابقات لیگ برتر و ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه ها آن هم بدون تماشای دیدارهای هفته اول اظهاراتی درباره شرایط این تیم بیان کرد.

پرسپولیس به لیگ برتر صعود کرد. نظرت در مورد بازی این تیم از هفته اول چیست؟

اولین مسابقه در هر تورنمنتی همیشه حساس و مهم بوده است. دلیلش این است که تیمی که می خواهد برای عنوان قهرمانی بجنگد باید مسابقاتش را با قدرت شروع کند، یعنی طوری جلو بیاید که به تیم های دیگر اولتیماتوم بدهد و اقتدار و قدرت خود را به رخ بکشد. اگر پرسپولیس حرکت اول و محکم را انجام دهد، سایر تیم ها نگاه متفاوتی به تیم برنده خواهند داشت. این یک حرف کلی بود اما ویژگی این اتفاق برای خود تیم این است که بازیکنان پرسپولیس معتقدند این قدرت را دارند که مسابقات خود را با پیروزی به پایان برسانند.

بازی اصفهان و فولادشهر را چگونه توصیف می کنید؟

رقابت در اصفهان همیشه سخت است. و مقابل ذوب آهن و مقابل سپاهان. ذوب آچان هم تیم خوبی است با اینکه در این سال ها نوسانات زیادی داشته اما در مجموع تیم کوچکی است که به راحتی به حریف امتیاز نمی دهد. کار پرسپولیس در اصفهان آسان نیست اما اگر بتواند در زمین خود تیم حریف را شکست دهد، رقبا حساب ویژه ای روی آنها باز می کنند. می گویند پرسپولیس در هفته اول خارج از خانه موفق شد پیروز شود و این خیلی مهم است.

در فضای مجازی بحث هایی درباره مهدی تارتار و علاقه او به پرسپولیس مطرح شده است. آیا این فرهنگ لغت شامل مربی‌ای می‌شود که تیمش را تشویق می‌کند تا در برابر تیم سابقش کم کاری کند؟

هرکسی که مقابل پرسپولیس و استقلال بازی می کند سعی می کند از این طریق برای خودش هویت بسازد. بنابراین او 100% خود یا تیمش را در قالبی برنده به میدان می آورد. هیچ مربی نمی خواهد اعتبار او را زیر سوال ببرد. به هر حال، برعکس، او می خواهد اعتبار جذب کند.

بدون تماشاگر بودن مسابقه را چگونه توصیف می کنید؟

فوتبال بدون تماشاگر مرگ است! مرگ فوتبال وقتی است که تماشاگر نباشد. مثل تماشای فیلم بدون صدا است، این فیلم دیگر جذابیت و لذتی به شما نمی دهد. نه بازیکن، نه مربی، نه حاضران در ورزشگاه و حتی کسانی که بدون تماشاگر از تلویزیون فوتبال می بینند، از این موضوع خوشحال نخواهند شد.

آیا شنیده اید که مشکلات ابلاغی فیفا در خصوص حضور بانوان باعث شده تا مسئولان فعلا به دلیل زیرساخت های ناکافی مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنند؟

این هفته میتوانیم بهانه بلیت فروشی کنیم و مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنیم! هفته آینده چه می کنیم؟ در هفته سوم چه بهانه ای می خواهیم بیاوریم؟ قبلا مشکل کرونا بود من در سال های اخیر بارها در مصاحبه هایم گفته ام که فیفا بالاخره ما را مجبور خواهد کرد که تسلیم آنها شویم. چرا خودمان زودتر این کار را نکنیم؟ الان تمام حرف های من در مورد حضور زنان یکی یکی به واقعیت می پیوندد.

به نظر شما زنان می توانند به ورزشگاه بیایند؟

چرا نمی توانند بیایند؟ سلام سردار را با هم در ورزشگاه آزادی با حضور هزاران خانواده برگزار نکردیم؟ آیا بارها سرود ملی خود را در این ورزشگاه با حضور بانوان اجرا نکرده ایم؟ این سوالات را باید از من بپرسید چون قبل از انقلاب در همان ورزشگاه های کشور فوتبال بازی می کردم. برای رضای خدا با خانواده اش می آمد، غذایشان را می خورد، فوتبالشان را تماشا می کرد، چمدان هایشان را می بست و بعد می رفت. هیچ اتفاقی نیفتاد و هیچ کس خونریزی بینی نداشت.

یعنی امکانش هست؟

سوال اینجاست که چرا خانم ها به ورزشگاه نمی آیند؟ اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، ممکن است فیفا فوتبال ما را تعلیق کند و اگر قوانین فیفا را رعایت نکنیم، از حضور در تمامی مسابقات بین المللی محروم می شویم. بعد باید دور کشورمان حصار بکشیم و همین جا در ایران با خودمان فوتبال بازی کنیم! چرا زنان نمی توانند به ورزشگاه بیایند؟ آیا همین زنان نقش مؤثری در مبارزه ما با دشمن نداشتند؟ آیا زنان در ادارات کار نمی کنند؟ بسیاری از این فوتبالیست ها وقتی مریض یا مجروح می شوند به پزشکان و پرستاران مراجعه می کنند. زنان بخش مهمی از جامعه ما هستند. معتقدم اگر خانم ها به ورزشگاه بیایند احترام زیادی حفظ می شود. اتفاقا ما آدم های اخلاقی هستیم. چرا قبل از جنایت انتقام می گیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید