گزارش خبرنگاران از وصله نامناسب صندوق هنر/عدم صلاحیت اداره کل ارشاد استان هنگام صدور معرفی نامه


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808952

اخیراً تنها افرادی می توانند برای تمدید هنر کارت خود وارد سامانه صندوق اعتباری هنر شوند. به گفته مسوولان مربوطه، خبرنگاران مشمول این صندوق نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; روزنامه نگاری؛ شغلی که در نگاه اول ساده به نظر می رسد اما در روند کار با فراز و نشیب های زیادی مواجه می شود. حرفه ای که در آن به دغدغه ها و مشکلات جامعه می پردازد و اخبار را با تلاش و مشقت انعکاس می دهد و در این راه با مشکلات و گاه با توهین مواجه می شود. اما مرد ابروی خود را خم نمی کند و برای حل مشکلات به راه خود می رود. برخی افراد شاغل در این حرفه را منادی تأثیر کاستی ها و کاستی های جامعه می دانند.

صندوق اعتباری هنر یک سازمان غیردولتی غیر انتفاعی با شخصیتی مستقل است که توسط هیئت امنا اداره می شود و این صندوق به منظور حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان جهت حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسماً بر اساس تکلیف برنامه سوم توسعه و بر اساس سیاست واگذاری بخشی از اموال دولتی با تصویب هیئت وزیران در جلسه مورخ 1382/5/12 تشکیل شد.

با توجه به اهداف این صندوق اعتباری، بر اساس اطلاعات مندرج در سایت صندوق، امکان ساماندهی در حمایت از جامعه نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان و تبدیل کمک‌های مالی فرامرزی بر اساس دولتی و غیردولتی وجود دارد. منابع مالی، حمایت از خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ و هنر و شناسایی، جذب و جهت دهی استعدادها در عرصه فرهنگ و هنر، تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر، مراحل توسعه کمی و کیفی حمایت متناسب با اولویت ها و نیازهای اعضا و افزایش تدریجی تعداد افراد تحت پوشش هاد.

حال اگر شما به عنوان خبرنگار برای عضویت در این صندوق اعتباری اقدام کرده اید، در دسته بندی ها گزینه ای به نام گزارشگر وجود ندارد و تنها گزینه خبرنگار در دسته بندی ها قابل مشاهده است. در ضمن زمانی که می خواهید ثبت نام کنید باید تاییدیه ای از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد داشته باشید که دریافت این توصیه نامه برای شهرستان ها بسیار سخت است و هیچ کدام از نمایندگان مطبوعاتی وزارت مدیریت ندارند. پاسخگو است.

این سوال پیش می آید که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در این زمینه چرا با وزارتخانه مکاتبه نمی کنند تا توصیه نامه ای به ادارات کل استان ها صادر شود؟

خالق در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: افرادی که عضو صندوق هنر هستند از طریق تلفن همراه خود پیامی مبنی بر مراجعه به سایت برای تمدید عضویت دریافت کرده اند و افرادی که قبلا عضویت دارند و دارای کارت هنری هستند باید با معاون وزیر تماس بگیرند. جهت گیری برای تمدید عضویت خود.”

رئیس صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به موارد فوق ادامه داد: افراد برای تمدید عضویت باید در کل سامانه رسانه ای کشور عضویت داشته باشند، اخبار خود را بارگذاری و مطبوعات را امتحان کنند. وزارت جهت یابی باید از آنجا تاییدیه بگیرد و در سیستم خود آپلود کند.

وی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر در حال حاضر اعضای جدیدی را نمی پذیرد، افزود: کار کودکان این روزنامه نگار آشکارا با اداره فرهنگ و ارشاد استان ارتباط ندارد.

کلگی در پاسخ به این سوال که خبرنگاران چه زمانی می توانند به صندوق بپیوندند، گفت: خبرنگاران باید به سایت صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند یا استان را دنبال کنند و هر زمان که تهران به ما اطلاع داد می توانند. می توانند به این صندوق بپیوندند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید