واکنش حزب اتحاد ملت به اظهارات اخیر خاتمی و میرحسین موسوی

منصوری پیش از ورود به دستور جلسه گفت: در روزهای اخیر دو بیانیه آقایان میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی منتشر شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. قبل از آنها آقای تاج زاده متنی مبنی بر لزوم اصلاحات ساختاری صادر کردند. حزب اتحاد ملت نیز در بیانیه های مختلف نسبت به آینده کشور ابراز نگرانی کرد و راهکارهای خود را ارائه کرد. احزاب، افراد و گروه‌های دیگر نیز اخیراً تلاش‌های فکری کرده‌اند تا شرایط موجود را به وضعیتی در خور شأن ملت بزرگ ایران برسانند و این نشانه‌های گویای توافق نانوشته اما جهانی در مورد شرایط نامطلوب و ناپایدار است. .

پس از آن اعضای کابینه سیاسی و میهمانان به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت وجه اشتراک همه این مواضع و دیگر نظرات بسیاری از کارشناسان را بحرانی بودن شرایط و ناکارآمدی ساختارهای حقیقی و حقوقی موجود می داند.

این مشکلی است که موجب نگرانی ظهور اعتراضات متعددی است که مدام در حال کاهش فواصل زمانی خود و افزایش عمق و جامعیت آن است و اگر دولت و همه گروه های سیاسی با نگاه ملی به آن برخورد کنند و در صورت برخورد از تنگ نظری گروهی و گروهی پرهیز کنند. بدون پرداخت، شانس بهبودی و بهبود شرایط ممکن است به زودی به طور کامل از بین برود و این حسرت برای همیشه در قلب و ذهن نسل های آینده باقی خواهد ماند.

دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت بررسی شرایط سخت اقتصادی و مشکلات موجود در سیاست خارجی و جایگاه بین المللی ایران را از دیگر نشانه های غیرممکن بودن ادامه شرایط کنونی می داند.

این دفتر سیاسی با ارج نهادن به تمامی تلاش‌های فکری و راهبردی دلسوزانی که وجه مشترک آن درک عمیق از بحران کنونی و دلسوزی برای کشور، اصول حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، عدم خشونت، پرهیز از رفتارهای نابخردانه و حساب نشده است. اصل وی بر قرار دادن اراده مردم و منافع ملی با استفاده از همه امکانات قانونی و در عین حال تلاش برای اصلاح ساختارهای واقعی و حقوقی تاکید کرد.

دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت همچنین از همه گروه‌ها و صاحب نظران جریان‌های مختلف برای گفت‌وگو و تضاد آراء و دیدگاه‌های مختلف دعوت کرد و با تشخیص نبود راه‌حل‌های آسان و ساده برای حرکت به سمت وضعیتی که ثبات، آرامش، رضایت عمومی و تامین رضایت مردم را تضمین می‌کند، دعوت کرد. در نهایت توسعه همه جانبه کشور تحت حاکمیت قانون، دموکراسی و احترام به حقوق بشر و با تاکید بر ارزش های معنوی، عدالت، آزادی و شعار ایران برای همه ایرانیان، دستیابی به این اهداف خواسته تاریخی ایرانیان و ایرانیان است. ملتی با عزت. آنها می دانستند برای دستیابی به آنها هزینه گزافی پرداخته اند و تحقق آنها در کلان و درازمدت باعث شکست هیچ فرد یا حرکتی نخواهد شد.

همچنین تاکید شد که بیانیه پایانی هشتمین کنگره حزب اتحاد ملت که حاوی تحلیل این حزب از وضعیت کنونی ایران و راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از بحران کنونی است، منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید