واکنش ساترا به پخش بدون مجوز پاییز

ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923294

ساترا در بیانیه ای با استناد به تعهدات قانونی خود اعلام کرد که برای جلوگیری از تخلف در فضای سینمای خانگی اقدام قانونی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر سایبری، در پی ادامه انتشار غیرقانونی و غیرمجاز سریال نمایشی «سقوط»، سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر سایبری (ساترا) بر اساس تعهدات قانونی خود در حال اطلاع رسانی به مردم است. وی همزمان با انتشار خبر ساخت این سریال از پلتفرم فیلمو درخواست مجوز ساخت و انتشار این سریال را دریافت کرد.

اخطارهای کتبی پی در پی ساترا به فیلیمو و هشدار در مورد عواقب عدم رعایت قانون نیز توسط پلتفرم مذکور نادیده گرفته شد. با ادامه بی توجهی این تریبون به مکاتبات ساترا و هشدارهای مکرر، این سازمان بنا به تکلیف قانونی خود مکاتباتی را با نهادهای ذیربط بویژه دادستانی آغاز کرده و خواستار برخورد قانونی برای توقف انتشار این سریال به دلیل بی احترامی شده است. پلتفرم فیلمو به هشدارهای مستمر این سازمان و انتشار بدون مجوز تولید و پخش سریال حذف شد.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر نافذ در فضای مجازی که نهاد حقوقی صدور مجوز برای تولید و انتشار سریال های پخش خانگی و سایر محتوای صوتی و تصویری پربازدید در فضای مجازی است، به منظور تحریک افکار عمومی تاکید می کند. درخواست توقف انتشار شما بدون توجه به محتوا و سایر عوامل این سریال در این مرحله صرفاً به دلیل بی توجهی به قانون توسط پلتفرم فیلمو به دادسرا ارائه شده و در انتظار برخورد قانونی از سوی دستگاه قضایی است. .

یادآور می‌شویم، از آنجایی که ساترا به‌عنوان نهاد نظارتی ضابط قضایی نیست، برای انجام مأموریت محوله و جلوگیری از تخلفاتی که منجر به تضییع حقوق مردم و سایر فعالان تجاری و رقبا می‌شود، باید موارد ثبت‌شده را گزارش کند. تخلفات به دستگاه قضایی .. بدیهی است اقدامات ذیل در حیطه وظایف دستگاه قضایی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید