واکنش عجیب آقای لژیونر به سوالی در مورد پرسپولیس

واکنش عجیب آقای لژیونر به سوالی در مورد پرسپولیس

مدافع ایرانی الریان شجاع خلیل زاده در ترکیب تیمش وضعیت خوبی دارد و اخیرا موفق شده برای این تیم قطری گلزنی کند. صحبت های او درباره شرایطش در این تیم را می خوانید:

ابتدا اجازه دهید درباره اتفاقاتی که برای عثمان کولیبالی در بازی شما با الوکره افتاد صحبت کنیم. در آن لحظات چه احساسی داشتید و به چه چیزی فکر می کردید؟

همه می دانند که فوتبال ورزش خطرناکی است. حتی می توان گفت خطرناک ترین ورزش است. اتفاقی که برای عثمان کولیبالی افتاد واقعاً ناراحت کننده بود. در آن لحظات صحنه هایی را دیدم که با خودم گفتم هیچ چیز نمی تواند سلامتی من را بهبود بخشد. دلم برای خانواده کولیبالی هم سوخت. صحنه بسیار عجیب و سختی بود. امیدوارم این اتفاق برای بازیکن دیگری نیفتد و عثمان خیلی زود به میادین بازگردد و برای الوکرا بازی کند.

قبل از کولیبالی و در دو هفته اخیر چهار بازیکن عمان، مصر و الجزایر مصدوم شدند. این نشان می دهد که همیشه خطر در فوتبالیست ها وجود دارد. به نظر شما دلیل چیست؟

فشار زیادی روی بازیکنان است و همیشه مشکلاتی برای بازیکنان در داخل و خارج زمین وجود دارد. این دلیل اصلی رخ دادن چنین اتفاقاتی است. ما زندگی راحتی نداریم. ما برای خودمان زندگی نمی کنیم و همه با تمرین و فوتبال سر و کار داریم. زندگی ما به عنوان فوتبالیست از بیرون زیبا است و ما واقعاً رنج زیادی می بریم. کسانی که فوتبال بازی می کنند من را بهتر درک می کنند. خدا به کسی نیاورده است، اما در کنار این گونه اتفاقات، ارتباطات، ضعف ها و بسیاری موارد دیگر همیشه در فوتبالیست ها وجود دارد.

در این بازی شما گل اول الریان را فوق العاده به ثمر رساندید. اینها حداقل اهداف شما بود و کمی در مورد آن توضیح می دهید؟

من آنقدر باهوش نیستم که بدانم حداقل یک گل بود، اما بعد از تمام مشکلات توانستم دروازه الوکرا را باز کنم. حدود یک سال بود که درد شدید زیر شکم داشتم و این باعث کاهش کیفیت بازی هایم شد. یعنی نمی توانستم آن طور که می خواستم بازی کنم و دوست نداشتم. حتی در آخرین بازی تیم ملی مقابل لبنان درد زیادی داشتم اما به زمین رفتم و در تیم بودم. گاهی اوقات حتی نمی توانستم تمرین کنم، تصمیم گرفتم جراحی کنم. خوب است که بلافاصله پس از بازگشتم گل زدم و از این بابت خوشحالم.

جایگاه الریان در جدول رده بندی نیز با این پیروزی اندکی بهتر شد. هدفت در این فصل چیست؟

شرایط ما بهتر شده اما جایگاه اصلی الریان اینجا در جدول نیست. باشگاه تیمی به شدت بسته بود، اما به دلایلی نتوانستیم از تمام توان خود استفاده کنیم. به عنوان مثال حدود یک ماه پیش تعدادی از بازیکنان قطری ما در جام عربی با تیم ملی آن کشور به میدان رفتند و اکنون سه بازیکن آفریقایی ما در مسابقات کشوری شرکت کرده اند. خب این کار را سخت می کند اما امیدوارم ماه آینده همه بازیکنان به تیم ملحق شوند و با تمام وجود به میدان بروند. در این صورت می توانیم به حضور در بالای جدول خوش بین باشیم.

ریاست آل رایان بر عهده لوران بلان است. یکی از بهترین مدافعان فوتبال دنیا در دهه 90. از زمانی که مدافع میانی شدی چه درس هایی از او گرفتی؟

بلان یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است، اما ما بازیکنان خارجی با توجه به سال‌های طولانی حضور در تیم ملی و باشگاه‌های بزرگ، وقتی به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای وارد لیگ قطر می‌شویم، تجربه زیادی داریم. یعنی ما با یک بازیکن 20 ساله که می خواهد تمرین کند فرق داریم. اما این را هم فراموش نمی کنیم که یک فوتبالیست می تواند تا 40 سالگی درس بخواند. بلان مربی بزرگی هم بود و در پاری سن ژرمن کار می کرد. حتما از تجربیاتش استفاده خواهم کرد.

شما با خامس رودریگز نیز رابطه داشتید. نظر شما در مورد او چیست؟

کامیس مثل برادر من است. او بازیکن بزرگی بود و حالا برای ال رایان عالی کار می کند. من با او رابطه صمیمانه ای دارم زیرا اخلاق او به ایرانی ها می خورد.

دو سه هفته پیش اتفاقی برای حسین کنعانی زادگان افتاد و فایل صوتی علیه او منتشر شد. برخی ملی پوشان از او حمایت کردند. واکنش شما به عنوان زوج کنعانی در مرکز خط دفاعی تیم ملی به این موضوع چگونه است؟

نمی دانم این فایل صوتی برای حسین است یا نه، اما فردی که چنین عددی را منتشر کرده است قطعا کار درستی انجام نداده است. این چیزها برای همه اتفاق می افتد. من را نزد بسیاری از افراد دیگر در جامعه ببرید. گاهی اوقات چنین موقعیت هایی پیش می آید اما نباید کاری کنیم که به فوتبال حسین آسیبی وارد شود.

اما بسیاری معتقدند اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال باید کنعانی ها را مجازات کنند.

نمی گویم درست بود، اما وقتی بازیکن جوان اشتباه می کند، بزرگترها باید ببخشند تا کنعانی ها ناامید نشوند و آن را تکرار کنند. حسین در شرایط سختی از بحرین گرفته تا دیدارهای مقدماتی که در حال برگزاری است همراه تیم ملی بوده است. امیدوارم بزرگترها کنعان را ببخشند تا مشکلی برای بازی در تیم ملی نداشته باشد.

یک بار برای همیشه از شکایت پرسپولیس از خودت حرف می زنی تا بدانیم چه شد؟

نمی خواهم در مورد پرسپولیس صحبت کنم. چون هر وقت حرفی می زنم زیر و رو می کنند و من را به حاشیه می برند.

در مورد حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا چه می گویید؟

تمرکز من واقعاً روی کارم است. امیدوارم خیلی زود مشکلات حل شود و این دو تیم به لیگ قهرمانان آسیا برگردند. اینجا در باشگاه ما وقتی خبر حذف پرسپولیس و استقلال را شنیدند همه از من پرسیدند چرا؟ نمیدونستم چی بگم چون واقعا زشته که دلایل حذف رو بهشون بگم. لیگ قهرمانان آسیا بدون این دو تیم چیزی کم دارد و از کیفیت آن کاسته می شود.

برای صعود به جام جهانی فقط به یک امتیاز نیاز داریم و خیلی ها حضور تیم ملی در قطر را بی خطر می دانند. آیا می توانیم صعود به عراق را جشن بگیریم؟

99 درصد این اتفاق می افتد، اما باید تمرکزمان را روی صعود به دور دوم جام جهانی بگذاریم. مهمترین هدف ما باید این باشد که بتوانیم به مرحله گروهی صعود کنیم. البته به شرطی که در یک قرعه کشی خوب باشیم. چون این تیم ملی پتانسیل انجام کارهای بزرگ را دارد.

البته اگر از شما حمایت شود.

حیف که از ما حمایت نمی شود. چون فکر نمی کنم چند سال دیگر چنین تیم ملی قدرتمندی تشکیل شود. سن بازیکنان نزدیک است و در تیم ملی همدلی وجود دارد. همه باید کمک کنند تا بتوانیم خوبی ها را درک کنیم. به خصوص نقش بازی های تدارکاتی برای رسیدن به هدفمان بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید