واکنش لژیونر تیم ملی به پیشنهاد استقلال

واکنش لژیونر تیم ملی به پیشنهاد استقلال

سعید عزت اللهی از تیم وایل دانمارک که با این تیم توانسته عنوان قهرمانی لیگ دسته دوم را از آن خود کند و در لیگ برتر ادامه دهد، از برنامه های خود و این تیم در آینده می گوید.

ابتدا اجازه دهید کمی در مورد قهرمانی باشگاه ویلبولد در لیگ اول دانمارک صحبت کنیم.
خدا را شکر می کنم. واقعاً سال بسیار سخت و شیرینی بود. چون واقعا کل تیم باشگاه وائله زحمت می کشند. همه پسرها زحمت کشیدند و از هفته اول که به نظر من یک رکورد است تا هفته آخر که (البته هنوز دو هفته دیگر تا قهرمانی باقی مانده است) در صدر جدول بودیم و این یک امتیاز محسوب می شود. رکورد برجسته واقعا خیلی سخت است که یک تیم از هفته اول تا آخر لیگ را در سی ام بازی به پایان برساند. این نشان می دهد که کل باشگاه، بچه ها و مربیان یک سال زحمت کشیدند. به نظر من با توجه به سطح لیگ دانمارک و رقابت سخت و فشرده، توانستیم به بهترین چیزی که شایسته آن بودیم (قهرمانی) دست پیدا کنیم. از این بابت خیلی خوشحالم.

سال گذشته به صورت قرضی در الغرافه قطر بازی کردی. با توجه به اینکه تیم ویل در لیگ برتر دانمارک حضور داشت. چه شد که بعد از سقوط این تیم، بازی در لیگ پایین تر را انتخاب کردید؟
چون امسال با تیم ویل در لیگ برتر حضور داشتم و سال قبل از آن برای اولین بار در 20 سال گذشته توانستیم این تیم را به لیگ برتر ببریم. سال اول ما بود و توانستیم تیم را در لیگ برتر نگه داریم اما برای سال دوم احساس می شد که تیم ما کمی باید تقویت شود اما با توجه به اینکه سیاست باشگاه جوانی و استفاده از جوانان بود. رقابت بازیکنان با سایر تیم های خرج کننده دشوار است. آنها بیشتر کار می کنند و پتانسیل بیشتری برای رقابت دارند. به همین دلیل یک نیم فصل بازی کردم و شرایطی که احساس می کردم در نیمه دوم سخت تر است، ترجیح دادم در تیم الغرافه بازی کنم که حرکت مالی خوبی برای باشگاه بود، اما تجربه جدیدی برای باشگاه بود. من.. من در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردم و می خواستم آن چالش را تجربه کنم. بعد از پایان قراردادم با الغرافه با توجه به اینکه با تیم ویلی قرارداد داشتم ترجیح دادم برگردم. البته پیشنهادهایی داشتم اما باشگاه با جدایی موافقت نکرد. از نظر مدیران وایل مبلغی که می خواستند رضایت من را صادر کنند کم بود. بنابراین ترجیح دادم بمانم و به تیم کمک کنم. خوشحالم که توانستم به تیمی که بالاخره سومین سال حضورم را در آن تجربه می کنم کمک کنم تا با قهرمانی به لیگ برتر برگردم و فکر می کنم این موفقیت بسیار خوبی برای من بود.

در مورد سطح لیگ 1 دانمارک صحبت کنید.
با بازی در لیگ برتر دانمارک و لیگ دسته اول این کشور، باید اعتراف کنم که رقابت در لیگ دسته اول بسیار سخت‌تر است، زیرا تیم‌هایی که مقابل شما بازی می‌کنند، تیم‌ها و محیط سخت‌تری برای بازی کردن هستند. بسیار کمتر است. بازی‌ها فیزیکی‌تر و جذاب‌تر هستند و فکر می‌کنم کار خیلی سخت‌تر از لیگ برتر این کشور است. چون وقتی هدفت جلو رفتن در لیگ برتر و قهرمانی باشد، مطلقا جای اشتباهی نیست و باید همه بازی ها را ببری، اما به هر حال در لیگ برتر کمتر از تیم ما توقع وجود دارد. چون جای اشتباه وجود دارد و امتیاز از دست می دهید. به همین دلیل است که فکر می کنم این سوال بر فشارها می افزاید. هم از نظر ذهنی و هم از نظر رقابتی. فکر می کنم لیگ اول خیلی سخت تر از لیگ برتر بود. اما خدا را شکر می کنم که باز هم لطف خدا شامل حال من شد و توانستیم با سربلندی از این امتحان بیرون بیاییم.

بعد از عملکرد خوبت در جام جهانی پیشنهادی برای جدایی از تیمت داشتی؟
این دور از جام جهانی در حالی برگزار شد که متاسفانه برخی نقل و انتقالات زمستانی با مشکل مواجه شد. مخصوصاً وقتی بازی‌هایمان را تمام کردیم، همه تیم‌ها در مناطق مرده بازی‌ها بودند و حرکت سخت بود و اینکه من هم در تیمی بازی می‌کردم که خوشبختانه یا متأسفانه در لیگ برتر نبود. همه چیز بر فوتبال اروپا تاثیر می گذارد. به خصوص اگر بازیکن آسیایی باشید، انتقال یک فضای خاص دشوارتر است. به هر حال صحبت هایی شد اما باز هم ترجیح دادم تا پایان مسابقات بمانم و به تیمم کمک کنم. خدای نکرده ببینیم در تابستان که تیم ها زمان بیشتری دارند و مطمئناً نقل و انتقالات بیشتری دارند، چه اتفاقی برای من می افتد.

در سال های اخیر بحث حضور شما در لیگ ایران و به خصوص در استقلال همیشه مطرح بوده، آیا تمایلی برای بازگشت به ایران دارید؟
این صحبت ها همیشه وجود داشته و چند باشگاه همیشه با من خوب بوده اند و با من در تماس بوده اند، اما به هر حال این چیزها طبیعی است. در فصل نقل و انتقالات شایعات و صحبت های زیادی در سراسر جهان شنیده می شود. همیشه آن داستان ها وجود دارد. با این حال، آنها در حال حاضر با من صحبت نکرده اند. همچنین در حال حاضر با تیم وایل قرارداد دارم و اگر قرار است بحثی برای انتقال من مطرح شود باید با باشگاه وایل باشد و موافقت مدیران آن باشگاه گرفته شود. حالا چه پیشنهاد از لیگ ایران باشد چه از لیگ های دیگر.

از حذف تیم ملی از جام جهانی بگویید. فکر می کنی اگر تیم ملی در شرایط عادی روحی و روانی بود می توانست از گروه ادامه دهد؟
حذف تیم ملی از جام جهانی با توجه به اتفاقاتی که همه می گذرانند شاید یکی از سخت ترین و غیر قابل هضم ترین لحظات دوران فوتبال من بود. تیم واقعاً وضعیت روحی خوبی نداشت، اما همه قبول داشتیم که این اتفاق بیفتد، اما گاهی ممکن است اتفاقاتی بیفتد که خوب نیست. یا هر چه جزئی بود این باید سرنوشت بوده باشد و نمی تواند از روی سرنوشت، یک دعوا باشد. اما قطعا آن لحظه و آن شکستی که ما را از حضور در دور بعدی جام جهانی باز داشت یکی از سخت ترین لحظات زندگی من بود و به نظرم کل تیم ملی، سایر بازیکنان و همچنین کارشناسان تیم ملی. تیمی که اگر وضعیت روحی و روانی بهتری داشت در جام جهانی حاضر می شد، پتانسیل تاریخ سازی را داشت.

روزی که کارلوس کی روش به ایران آمد و این نتایج خوب را مقابل تیم های قدرتمند اروگوئه و سنگال رقم زد، امیدها برای از بین بردن طلسم صعود از مرحله گروهی جام جهانی زیاد بود. به نظر شما کیروش تا چه اندازه در حذف تیم ایران نقش داشت؟
وقتی کی روش برگشت، قطعاً انتظارات بالا بود. با توجه به سابقه عملکردش در فوتبال ایران و شناختش از فوتبال ما و بچه های تیم ملی. فکر می کنم این سطح از توقع طبیعی بود زیرا او مربی بزرگی است و رزومه خوبی دارد و من شخصاً معتقدم کسی روی کره زمین نیست که اشتباه نکند. من نمی توانم در مورد اینکه آیا او اشتباه کرده یا نه، اظهار نظر کنم. به هر حال آقای کی روش مربی من بود و همیشه به او احترام می گذارم و همیشه معتقدم که او کمک زیادی به فوتبال ایران و تیم ملی و بسیاری از بازیکنان ملی مثل من کرد. کارشناسان فنی و متخصصان این حوزه باید در این زمینه اظهار نظر کنند.

نظرت در مورد تساوی ایران در جام ملت های آسیا چیست؟ خیلی ها معتقدند با این قرعه کشی می توانیم به فینال و حتی قهرمانی برسیم.
من همیشه معتقد بودم که تیمی که هدف بزرگی دارد مهم نیست دیر یا زود با چه تیمی روبرو می شوید. مهم این است که باید بدانیم هدفمان از حضور در این مسابقات چیست و مبارزه برای آن هدف چقدر اهمیت دارد. تیمی که قهرمانی می‌خواهد نباید برایش مهم باشد که چه تیم‌هایی در گروهش هستند یا در مرحله حذفی با چه تیم‌هایی روبرو می‌شوند. اگر تیمی که ذهنش کاملا قهرمان است، باید با تمام وجود بجنگد. به نام تیم ها توجه نکنید. چون فوتبال امروز پر از غافلگیری است و نباید مقابل هر تیمی که روبرو می شویم خود را برنده یا بازنده بدانیم. فکر می کنم این تیم ملی پتانسیل بالایی دارد. فقط امیدوارم در این فرصت باقی مانده همه مسئولان دست دراز کنند و کمک کنند تا تیم ملی به خوبی آماده شود. در شرایطی که بقیه کشورها 100 درصد آماده می شوند، امیدوارم مسئولان دغدغه خود را برطرف کنند تا انشالله تیم ملی با آمادگی 100 درصدی وارد مسابقات شود. چون واقعا کار سختی است. تیم های آسیایی هم سخت کار می کنند. چون در جام جهانی قطر دیدیم که سطح تیم های آسیایی چقدر بالا رفت.

نظرت در مورد حضور امیر گلنویی در تیم ملی چیست؟
حضور آقای کلانی پس از حدود یک دهه از بازگشت مربی ایرانی به نیمکت تیم ملی نقطه قوت بازیکنان است. با توجه به اینکه ایشان مربی باتجربه ای است و هم فوتبالیست بزرگی بود و هم مربی بزرگی، حس خیلی خوبی به بازیکن می دهد. همه می دانند که هدایت تیم را فردی برعهده دارد که خودش فوتبال بازی کرده و پستی و بلندی های فوتبال و فوتبالیست ها را می شناسد. با توجه به اردوی قبلی و زمان کمی که در اختیار داشتیم، فکر می کنم به درک نسبی از افکار ایشان رسیده ایم و با توجه به اردوهای پیش رو باید این درک بیشتر شود. تیم باید روی کارهای تاکتیکی و مواردی که به صلاحدید تیم ملی و آقای کلانوی است کار کند تا تیم آماده داشته باشد. این به بازیکنان و کادرفنی محدود نمی شود. فکر می کنم همه گروه ها، مسئولان و کسانی که می توانند به تیم ملی و کشور خدمت کنند باید دست به دست هم بدهند و از تیم حمایت کنند تا تیم ملی با آرامش و آمادگی کامل وارد مسابقات شود. چرا که این تیم اگر موفق شود به خاطر ایران، به خاطر همه مردم کشورمان است که عاشقانه از تیم ملی حمایت می کنند. امیدوارم دل این مردم را شاد کنیم و در کنار هم تیم ملی را به موفقیت برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید