واکنش مسیح مهاجری به توافقنامه درمانگاه قم/ اکثریت روحانیون قم منطقی، منطقی و با اخلاق هستند اما برخی از آنها در محافل تندرو بزرگ شده اند.

واکنش مسیح مهاجری به توافقنامه درمانگاه قم/ اکثریت روحانیون قم منطقی، منطقی و با اخلاق هستند اما برخی از آنها در محافل تندرو بزرگ شده اند.

ماجرای اعتراض زن محجبه به طلبه جوانی که در یکی از درمانگاه های قم از او عکس گرفته بود که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت، از آثار منفی بی توجهی حوزه علمیه قم در برخورد با انحرافات است. که به نام روحانیت انجام می شود.

به گزارش خبرآنلاین، اعتراضات و واکنش ها به این موضوع مورد توجه روحانیون نیز قرار گرفته است.
مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
کاملاً واضح است که دانشجوی جوانی که خود را موظف می دانست با موبایل خود از یک زن بی حجاب عکس بگیرد، اولاً از اصول آداب و احکام امر به معروف و نهی از منکر آگاه نبوده است. ثانیاً در جامعه ای پر از تفکر افراطی و دور از منطق و اخلاق دینی پرورش یافته است.

حوزه علمیه کوم در مجموع یک فضای عقلانی، منطقی و اخلاقی است، اما متأسفانه گروه های استثنایی در این زمینه هستند که اگرچه در اقلیت هستند، اما تجربه بالایی دارند و با این تجربه به اعتبار و اعتبار روحانیت لطمه می زنند. نمی دانند یا نمی خواهند بدانند که احکام دین خدا با زور قابل اجرا نیست.

روحانیت در طول تاریخ در همه زمینه ها پناهگاه مردم بوده است و امروز هم آن دسته از عالمان دینی که به مال و منزلت دنیوی آلوده نشده اند پناهگاه مردم هستند و خوشبختانه تعدادشان بسیار زیاد است. این گروه که بیش از 90 درصد روحانیون را تشکیل می دهند مانند علمای گذشته اهل سادگی، قناعت، پایبند به اخلاق، خدمت به مردم و عقل اندیشی و پایبندی به موازین شرعی هستند. تمام زمینه های زندگی شخصی . . و زندگی اجتماعی

در این مجال کوتاه قصد ورود به جزئیات را ندارم، اما این را با آگاهی دقیق بیان می‌کنم که تبلیغات عمومی، محدودیت‌های معیشتی روحانیون در قم و سایر حوزه‌های علمیه آنقدر زیاد است که ده‌ها هزار نفر از آنها در عصرها و شب ها و در اوقات فراغت با لباس مبدل با کار به عنوان پیک خودرو و مشاغل مختلف خدماتی در منازل، رستوران ها و موسسات، از مخارج زندگی خود حمایت می کنند.

شاید برای بسیاری از افرادی که مدت هاست در معرض تبلیغات شدید ضد معنوی به خصوص در فضای مجازی بوده اند، باور کردنی نباشد، اما شرایط زندگی روحانیون که به نهادهایی که اکثریت قریب به اتفاق این گروه را تشکیل می دهند، بسیار دشوارتر است. در این چند جمله ذکر شده است. وضعیت در شهرهای مختلف از این هم بدتر است.

این نکته را برای اشاره به وظیفه سنگین مسئولین حوزه علمیه در عرصه حفظ آبرو و اعتبار معنوی روحانیت بیان کردم. به بیان واضح تر، در شرایطی که علمای دین از جهات مختلف تحت فشار مادی و تبلیغات مسموم هستند و عده ای معدود با عملکرد غیرقابل دفاع خود در دستگاه های حاکمیتی به اعتماد معنوی روحانیت لطمه می زنند، بزرگان حوزه باید قیام کنند. و با تلاش بی وقفه خود برای جلوگیری از اقدامات غیر اخلاقی و غیر معقول چند نفری که دانسته یا ندانسته روحانیت را علیه آنچه هست و باید باشد، می کشانند.

منحنی ها به عکاسی این دانشجوی جوان محدود نمی شود. شیطنت هایی که برخی از عرفا در تصور نادرست ایجاد شادی در مردم، برپایی عروسی های شوخی، نقل خرافات در منابر، طرح موضوعات ضعیف در برنامه های رسانه ملی، بازدید از محافل نامناسب، اظهار نظر در مورد موضوعاتی که در تخصص آنها نیست، ایجاد می کنند. آنها نیز از مصادیق شیادانی هستند که حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم باید در مقابل آنها بایستند.

اگر بخواهم حرف دل مردم را بیان کنم و انتظاراتشان را از بزرگان روحانیت بگویم، مثنوی هفتاد مرد باید کاغذ باشد. مردم از این که این بزرگان فقط در مورد مشکلات اقتصادی نصیحت می کنند راضی نمی شوند و از آنها انتظار اقدام موثر برای اصلاح همه امور را دارند. همچنین ملزوم بودن پناهگاه مردم در طول تاریخ است.