واگذاری تهیه و تولید مقوای کتاب های درسی سال آینده به یک شرکت داخلی


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892235

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تهیه و تولید مقوای کتب درسی را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق منویات دولت مردمی به یک شرکت داخلی واگذار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی ملی و تقویت تولید داخلی با استفاده از ظرفیت و توانمندی شرکت های ایرانی و همزمان با هفته دولت، پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزشی در دومین اقدام تحول آفرین به منظور تهیه کتب درسی پس از برگزاری مزایده. از طریق یک یادداشت تفاهم؛ تهیه و تولید مقوا را برای سال تحصیلی 1402-1403 به مجتمع کاغذسازی ایرانیان راشا کاسپین در استان زنجان واگذار کرد. این تفاهم نامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و دکتر محسن افشارچی استاندار زنجان و نمایندگان این سازمان و راشا به امضا رسید. شرکت بازرگانی کاسپین..

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پس از طی مراحل قانونی و اداری و نظارتی، مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان را واجد شرایط قرارداد تولید مقوای کتاب های درسی دانست. محصولات مجتمع تولیدی کاغذ راشا کاسپین ایران پس از بازرسی در آزمایشگاه های دو شرکت چاپ افست و انتشاراتی که وظیفه چاپ کتاب های درسی و گذراندن مراحل آزمون عملی و همچنین تولید نمونه کتاب های درسی با جلد مقوایی تولید شده توسط این شرکت را بر عهده دارند. شرکت. تفاهم نامه ای با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منعقد شد.

147 میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی 1402-1403 با مقوای پشت سفید 210 گرمی تولید شرکت راشا کاسپین در اختیار دانش آموزان قرار گیرد..

عرضه جلد کتاب های درسی مقوایی توسط یک شرکت ایرانی تحولی در زمینه استفاده از منابع داخلی با شعار «ما می توانیم» است. قبلا جلد کتاب های درسی از مقوای وارداتی تامین می شد.

خودکفایی 100 درصدی در تولید مقوا برای جلد کتاب های درسی، علاوه بر صرفه جویی در هزینه و کاهش هزینه واردات مقوای خارجی، هزینه چاپ، برش و سایز بندی جلد کتاب را نیز کاهش می دهد و ضایعات مقوا را به حداقل می رساند که این امر نیز کنترل قیمت کتاب.کتاب درسی و حداقل افزایش قیمت کتاب درسی برای خانواده ها و دانش آموزان.

سازمان پژوهش در اولین اقدام تحول آفرین خود تهیه و تولید 30000 تن کاغذ مخصوص چاپ کتب درسی سال تحصیلی 1402-1403 را به شرکت چوب و کاغذ مازندران سپرد که برای اولین بار چنین قراردادی در این اندازه منعقد شد. به یک شرکت داخلی اعطا شد. این میزان تولید باعث می شود که حدود 67 درصد کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب های درسی در داخل کشور تامین شود و صرفه جویی عمده ای در این زمینه صورت گیرد..

صنعت کاغذ ایران راشکاسپیان با ظرفیت تولید سالانه 17000 تن مقوا در سال 1393 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در 15 هکتار واقع در منطقه صنعتی شماره یک شهر زنجان – ایران تاسیس شد.



دیدگاهتان را بنویسید