وحدت سنگری برای حفظ دین/ مردم مواظب صحنه سازی دشمن باشند


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903455

راه مقابله با ترفندهای دشمن، آگاهی بخشی در محور وحدت اسلامی و پرهیز از تفرقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، هفته وحدت یکی از ابتکارات امام راحل (ره) برای تقویت وحدت مذاهب اسلامی است و امروز دشمن از این وحدتی که در بین ملت ما وجود دارد هراس دارد.

ضرورت تحقق وحدت اسلامی جلوگیری از تبدیل اختلافات مذهبی به درگیری است.


f4b66f7c 3843 42de a0cd 5b1e939ea9cd خبر خاکستری


دشمنان نمی توانند به وحدت شیعه و سنی آسیب بزنند/ نیاز به بصیرت برای غلبه بر نزاع

معلم ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد وی با اشاره به اینکه امروز شاهد هجمه هایی علیه دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) هستیم، تصریح کرد: حفظ دین از شر همه مسلمانان و حفظ وحدت ضروری است.

امام جمعه پاوه افزود: پیامبر اعظم اسلام نوری برای هدایت بشر از جهل و جاهلیت است و ادامه راه و سنت این بزرگوار برای سعادت دنیا و آخرت بر همه مسلمانان واجب است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن نمی تواند به وحدت و برادری اهل سنت و شیعه لطمه بزند، گفت: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری، وحدت و احترام بین مردم با وجود اختلافات قومی و مذهبی حفظ می شود.


315f93c9 36ac 4d2e 8237 59f446f6aaa7 خبر خاکستری

ماموستا قدری با بیان اینکه باید مردم را به عاقل و هوشیاری دعوت کنیم تا دچار طغیان، تفرقه و جناح بندی نشوند، تصریح کرد: شیعه و سنی سال ها در استان ما برادرانه زندگی می کنند و هیچ اختلافی با هم نداشته اند.

فرمود: حضرت محمد صلی الله علیه و آله بر ما حق بزرگی دارد و می فرماید: هر که سنت مرا – در زمانی که مردم مشغول محو سنت من هستند – احیا کند، جهاد کرده است و لذا این مراسم نیز در آن وقت برگزار می شود. نوعی زنده نگه داشتن و احیای سنت و روش این بزرگوار است.


دشمنان دین اسلام را نشانه گرفته اند/ اسلام را با شور دینی تبیین کنیم

حجت الاسلام سید محمدعلی ساداتی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد وی در خصوص لزوم وحدت و ارتباط میان اختلاف و دوستی تصریح کرد: در منطق اسلام همه مردم با هر دینی برادرند.

امام جمعه شهرستان دالاهو با تاکید بر نقاط مشترک بین اهل کتاب افزود: نباید به دنبال اختلاف در منطق قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) باشیم.

وی با اشاره به آیه قرآن در سوره آل عمران گفت: همه ادیان اعم از یهودی، مسیحی، سنی، شیعه، اهل حق و اهل کتاب باید بر اصول و ارزش های مشترک تمرکز کنند و این یک اصل است


e66db6f3 42ff 43bb 895c 19b169be9924 خبر خاکستری

حجت الاسلام ساداتی بر هوشیاری جامعه نسبت به دشمن مشترک تاکید کرد و تصریح کرد: مسلمانان باید بدانند که دشمنان از اختلاف سود می برند و ماهی از آب گل آلود.

وی با تاکید بر اینکه مردم مواظب پشت صحنه و صحنه سازی دشمن باشند، گفت: ریشه این اغتشاشات ایجاد اختلاف بین اهل کتاب است در حالی که پیامبر اکرم(ص) رحمت بر جهانیان بود و بر اساس سیره نبوی او، ادیان و اختلافات وجود ندارد و هیچ اختلافی با هم نداشتند.

امام جمعه دالاهو خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم می بینیم که تمام زندگی پیامبر اخلاقی و گذشت بوده است.

وی با اشاره به سوء استفاده استکبار از اختلافات مسلمانان گفت: دشمنان دین مبین اسلام را نشانه گرفته اند، بر خلاف ارزش های اصیل بشریت برنامه ریزی می کنند، می خواهند انسانیت، لذت طلبی و بداخلاقی را در همه عرصه های اجتماعی بازگردانند. ارتقای فرد و خانواده

حجت الاسلام ساداتی بر وظیفه مهم علما و فرهیختگان برای تبیین جوانان و اطلاع رسانی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: شور دینی و ارزش های اخلاقی باید تبیین شود، نباید تحت تأثیر اختلافات جزئی قرار گیرد. امنیت و دستاوردهای ارزشمند سیستم.

استاد ملا احمد شیخی نیز گفت: خداوند متعال خالق وحدت است، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مناجات کننده است و ما مجریان این مقوله هستیم و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رحمت بر جهانیان و کائنات است.

امام جمعه ثلاث باباجانی با بیان اینکه گذشتگان ما نسبت به اسلام به تعهدات خود عمل کردند، تصریح کرد: خداوند می فرماید اگر بخواهم همه را یک امت قرار می دهم، اما دوست دارم کسانی که به دنبال وحدت هستند هدایت شوند و تفرقه افکنان. آنها دچار توهم هستند.

ماموستا شیخی با بیان اینکه کسانی که راه برادری و برادری را در پیش گرفتند همیشه مورد رحمت خداوند هستند و منافقین همیشه گمراه هستند و راه برگشتی ندارند، ادامه داد: تا کنون به برکت نظام جمهوری اسلامی توانسته زندگی کند. سایه وحدت

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در این ناهنجاری نیز مانند گذشته وحدت نشان خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه اصول قرآن را رها نمی کنیم، خاطرنشان کرد: ما متوجه شده ایم که همه بزرگان دین، اقلیت ها و… در این زمینه اکراه دارند و هیچ یک از علما و بزرگان قومی در این اغتشاشات حضور ندارند. و تایید نکردند که نشان دهنده وفاداری مردم به اسلام و نظام و رهبری است.

من گزارش میدم مرصاد، نتیجه قهری تفرقه و جدایی، «تحقیر» و «از حیثیت» است. بنابراین وظیفه تأثیرگذاران جهان اسلام است که بر ایجاد راه‌ها و زمینه‌های عملی وحدت بین مسلمانان تمرکز کنند.

مراد از وحدت در جهان اسلام، وحدت در حفظ منافع امت اسلامی است نه وحدت نژادی و جغرافیایی.

بنابراین راه مقابله با ترفندهای دشمن، آگاهی بخشی در محور وحدت اسلامی و پرهیز از تفرقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید