وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام یک اصل / نیاز به توسعه روابط با ترکمنستان است

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779228

واحدی گفت: وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام یک اصل است نه تاکتیک و ملاک و ملاک آن فلسطین عزیز است و باید به سراغ غاصبان فلسطین برویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما، احمد واحدی ظهر امروز در مراسم معارفه استاندار گلستان اظهار داشت: در چنین روزی در سال 43 امام خمینی (ره) در سال 1343 اعتراض خود را به سرمایه داری در روزهای سیاه آن روزها و راه جدیدی مطرح کردند. در مقابل کشور باز شد و این انقلاب را به راه انداختند و جهان را روشن کردند.

وزیر کشور ادامه داد: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی در راس قدرت هستیم و سخنان دنیا را با قدرت و شجاعت منتقل می کنیم، اما در سال 43 که امام (ره) شروع کردند. نهضت، او در دنیای دیگری بود، ما امروز این ظلم را در جهان تحمل نمی کنیم و سخنان خود را در عالم مقدر بیان می کنیم.

واحدی تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی و جهان اسلام یک اصل است نه تاکتیک و معیار و ملاک آن فلسطین عزیز است و باید به سراغ غاصبان فلسطین برویم.

وی افزود: وحدت در استان گلستان به خوبی شکل گرفته است و در طول چهار دهه انقلاب شاهد این وحدت بوده ایم و یکی از موضوعات اصلی این وحدت حرکت به سوی غاصبان فلسطین است.

این مسئول تاکید کرد: گلستان هم تنوع اقلیمی و هم تنوع مذهبی و سرزمینی دارد و همه این تنوع در وحدت جلوه می کند و همه اینها منجر به وحدت می شود، استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

واحدی گفت: در برخی محصولات استان گلستان در رتبه اول قرار دارد و در این استان آثار تاریخی 7000 ساله وجود دارد و در حوزه گردشگری و مدیریت دریایی این استان فرصت های خوبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این استان می تواند مبادلات مرزی به ویژه با ترکمنستان داشته باشد، مردم ترکمنستان دوستان ما هستند و افق فرهنگی ایران به ترکمنستان نزدیک است و روابط قومیتی فرصت بی نظیری برای استفاده است، مرزهای ما بسیار امن است. عشق آباد در آستانه یک مرز است و ما باید این روابط را بیش از پیش توسعه دهیم.

این مسئول گفت: استاندار گلستان از اختیارات کامل برخوردار است تا بتواند همکاری بیشتری با این کشور داشته باشد. مشکل مالی اختلاف گاز ایران با ترکمنستان در دولت سیزدهم حل شده و هیچ مانعی برای توسعه این استان با ترکمنستان وجود ندارد.

واحدی خاطرنشان کرد: وحدت این استان الگویی برای کشور است و بیش از 16 کومی در این استان زندگی می کنند که با همدیگر همکاری می کنند و دشمن در 42 سال اخیر تلاش برای اختلاف افکنی کرده و به جز در سال های اول انقلاب هیچ اقدامی انجام نداده است. در این زمینه هیچ موفقیتی وجود ندارد.

*** خلیج گرگان را باید در نظر داشت

وزیر کشور با بیان اینکه باید از همه امکانات برای توسعه استان استفاده شود، افزود: از زحمات صادقانه شما تشکر می کنم و این ارزیابی ها از این مراسم نشان می دهد که ایشان کار خود را به درستی انجام داده و کارهای بسیار خوب دیگری را انجام داده است. راه ما و در مسیر پیشرفت ماست که برادر خوبمان باید از زنگ عبور کند و این کارهای خیر جز با همراهی و همبستگی و کمک همگان انجام نخواهد شد.

وحیدی تاکید کرد: امیدواریم روزی به وضعیتی برسیم که نرخ بیکاری نزدیک به صفر شود. گلستان در زمینه دامپروری و طیور ظرفیت خوبی دارد و باید تلاش کنیم تا در کشور سهمی داشته باشیم و با نگاه دقیق دانش از همه فرصت ها استفاده کنیم.

وی افزود: مشکلاتی مانند آب در گرگان وجود دارد که قابل حل است و باید به موضوع خلیج گرگان توجه شود، خلیج از بین نرود و ظرفیت این استان احیا شود. حدود 10 هزار هکتار مزرعه در حوزه آبزی پروری داریم. باید در نظر داشت.

*** استفاده از ظرفیت کم مثل گلستان

وزیر کشور به جذب سرمایه های کلان مردمی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات باید در ظرفیت کم مانند استان استفاده شود، ظرفیت های استان خارج از این حوزه شناخته شده نیست و باید آنها را معرفی کنیم.

وحیدی با قدردانی از زحمات استاندار سابق گلستان تاکید کرد: زنگنه از رزمندگان عزیز و منصوب به خانواده شهداست و مردی بسیار با اخلاق و استوار است و امیدواریم با کمک همگان بتوانیم مصوبه را اجرایی کنیم. طرح های پیشنهادی

وی افزود: امیدواریم مشکل اصلی استان حل شود و دیگر شاهد بحرانی مانند سیل در استان گلستان نباشیم.

وزیر کشور بابیان اینکه رانش زمین بسیار خطرناک است، افزود: آب های زیرزمینی نامنظم در حال برداشت است و حفاظت از این مناظر زیبا کار همه مردم است.

واحدی به آتش سوزی کردکوی اشاره کرد و گفت: از این آتش سوزی در ارتفاعات کردکوی ناراحت شدیم و باید مراقب باشیم تا از این نعمت خداوند که امانت مردم است به درستی دفاع کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید