وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان زبانی خاص و مشترک است


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903074

هفته وحدت، گواه همدلی و همبستگی مردم مرزنشین و غیور شیعه و سنی سیستان و بلوچستان است و دسیسه های دشمنانی را که هیچ وقت این وحدت را در پایتخت وحدت اسلامی و پیشرفت آن ندیده اند خنثی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، اتحاد و انسجام مردم خونگرم و مهربان سیستان و بلوچستان و زندگی آرام آنها در این سال ها به گونه ای رقم خورده است که تشخیص شیعه از سنی دشوار است. سنی از شیعه این مشکل استان را به نماد وحدت اسلامی تبدیل کرد.


سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی همواره مورد توجه جهانیان بوده و در طول تاریخ همواره مورد غبطه دشمنان بوده است، لذا دشمنان هر روز راه های جدیدی را برای برهم زدن این وحدت امتحان می کنند که همواره با شکست مواجه شده است.


یکی از ابزارهایی که همواره دشمنان علیه ملت‌های مسلمان از آن استفاده می‌کنند، ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی برای از بین بردن آن‌ها است و دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود و غارت منابع کشورهای اسلامی، همواره بر تفاوت‌ها و اشتراکات تأکید می‌کنند. آنها وحدت را ضعیف و ضعیف نشان می دهند.



سیستان و بلوچستان پیشتاز وحدت و یکپارچگی کشور است

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم هش در گفت و گو با ما گفت: به گفته برادران اهل سنت ولادت با سعادت پیامبر(ص) در دوازدهم ربیع الاول بوده و به گفته برادران شیعه. در هفدهم ماه ربیع الاول، امام راحل این هفته را هفته ای که وحدت ذکر کرده است نامگذاری کردند.


وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی فراتر از مرزها در حال برنامه ریزی و توطئه برای ایجاد اختلاف و برهم زدن آرامش و امنیت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مسلمانان سال هاست که با حفظ وحدت و یگانگی در پناه اسلام زندگی کرده اند.


حسین زهی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با وجود اقوام مختلف و دو مذهب شیعه و سنی با حفظ وحدت و انسجام پیشتاز وحدت است، بنابراین وحدت شیعه و سنی در این استان هم خاص و هم عام است.


نماینده مردم خاش افزود: در هفته وحدت مردم باید هوشیار باشند، رسانه ها و مطبوعات به این مهم توجه کنند تا موضوعی مطرح نشود که به وحدت و انسجام لطمه وارد کند.


وی با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری بخشی از سخنان ما بود، گفت: ایشان در سخنرانی خود فرمودند که من در میان برادران اهل سنت و بلوچی زندگی کرده ام و آنها را بهتر می شناسم.


حسین زهی با اشاره به اینکه بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، برادران شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در کنار هم در اتحاد و انسجام زندگی کرده اند، به گونه ای که حفظ وحدت مردم سیستان و بلوچستان است. الگویی برای استان های دیگر



وحدت و اتحاد شیعه و سنی رمز پیروزی ایران اسلامی است


حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل با بیان اینکه وحدت و اتحاد شیعه و سنی رمز پیروزی ایران اسلامی است و مایه مباهات همه ما است، اظهار داشت: در این راستا، وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی، مایه مباهات است. ناامید بودن


وی افزود: وحدت و یکپارچگی بسیار خوبی بین اقوام و مذاهب مختلف در سیستان و بلوچستان وجود دارد و تاکنون با هوشیاری مردم، دشمن نتوانسته به این وحدت آسیبی وارد کند.


دهمرده تصریح کرد: جبهه استکبار و صهیونیست برای دستیابی به اهداف شوم خود یعنی تسلط بر کشورهای اسلامی هزینه های هنگفتی را برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی صرف کرده است و امروز باید مراقب باشیم که دشمن را در ایجاد کمک نکنیم. اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی با تعصبات نابجای ما.



دیدگاه هفته وحدت، دیدگاه وحدت بخش همه اشتراکات جهان اسلام است.


حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در شورای اسلامی گفت: دیدگاه هفته وحدت دیدگاه وحدت در همه اشتراکات در جهان اسلام و مسلمانان است و این برادری باید دائمی باشد.


شهریاری افزود: دشمنان اسلام از سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری فراوان سعی در ایجاد تفرقه بین اهل سنت و شیعه دارند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ فعالیتی فروگذار نکرده‌اند، در حالی که در جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند. برادرانه


وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان برادران شیعه و سنی به صورت هماهنگ و برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و این موضوع باعث خشم دشمن شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید