ورزش جانبازان و معلولان نیازمند حمایت جدی مسئولان است/ پارالمپیک قزوین نماینده ای در لیگ برتر ندارد

بیش از 4 درصد جمعیت استان قزوین معلول هستند. معلولانی که شاید با توجه به شعارشان اگر معلولیت را محدودیت ندانیم و روی رشد و شکوفایی استعدادهایشان سرمایه گذاری کنیم قطعا شاهد نتایج درخشان و غرورآفرینی برای استان خواهیم بود.

24 مهر هر ساله از سوی کمیته ملی پارالمپیک به عنوان روز ملی پارالمپیک اعلام شده و یک هفته به تجلیل از زحمات ورزشکاران دارای معلولیت و جانبازانی که شعار تحرک، توانمندی و سربلندی را برای این روز برگزیده اند، اختصاص دارد.

برای بررسی وضعیت میادین ورزشی جانبازان و معلولان با دبیر این شورای ورزشی در استان قزوین و جمعی از ورزشکاران این حوزه در استان گفت وگو کردیم؛

bb5a67a6 822f 4225 990f 3e60530a64be خبر خاکستری

حسین فرزانه هیئت ورزش معلولان و جانبازان استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین ; وی درباره وضعیت فعالیت این میادین ورزشی گفت: ورزش جانبازان و معلولان شامل 14 رشته فعال است که تلاش کرده ایم حدود 9 رشته را در سطح استان قزوین فعال کنیم.

وی افزود: حدود 300 ورزشکار زن و مرد در رشته های مختلف بسکتبال، والیبال ناحیه و شهرستان، دو و میدانی شهرستانی، ورزش های همگانی، بدمینتون، تنیس، هندبال و وزنه برداری معلولان و جانبازان سازماندهی شدند.

دبیر شورای ورزش معلولان و جانبازان استان قزوین با اشاره به ارتقای وزنه برداری معلولان در سال های اخیر گفت: در حال حاضر رشته دو و میدانی معلولان جسمی و حرکتی و حتی نابینایان را در هیئت ارتقا داده ایم. ورزش کنیم تا بتوانیم تیم های خوبی برای بازی های آسیایی و المپیک جهانی تشکیل دهیم. بیا آماده بشیم

فرزانه با اشاره به حضور 6 قهرمان از استان قزوین در بازی های آسیایی و جهانی پارالمپیک گفت: مرتضی رمضانی، محرمخانی، مهدی وهابی، کامران یزدی، جبرئیل عبادی و اسماعیل عبادی از جمله قهرمانانی هستند که موفق به حضور در بازی های پارالمپیک شدند. بازی های پاراآسیایی و سایر مسابقات جهانی عنوان نمایندگان استان باید مدال آورد و باعث افتخار آنها شود.

وی اذعان داشت: حدود 2000 معلول در سطح مدارس استثنایی، کم توان ذهنی و جسمی و حرکتی در استان داریم که برخی از آنها به دلایل مختلف از ورزش استقبال نمی کنند، اما در تلاش هستیم تا آنها را در مسابقات شرکت کنند. تحقق اهداف ورزش فدراسیون جانبازان و معلولین مبتنی بر تقویت و جذب استعدادهای ورزشی.

ورزش معلولان و جانبازان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است

وی گفت: قطعا با ارتقای کیفی مسابقات معلولان و اضافه شدن مدال آوران افق روشنی برای ورزش بانوان و آقایان جانبازان و معلولان در آینده خواهیم داشت.

دبیرخانه ورزش معلولان و جانبازان استان قزوین تصریح کرد: ورزش معلولان و جانبازان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان از جمله استانداری و شورای فرهنگ و ورزش، حامیان مالی شهرداری، اداره کل است. ورزش، جوانان و رفاه.

فرزانه با اشاره به فعالیت لیگ های تیمی مختلف در استان قزوین در گذشته افزود: متأسفانه حامی مالی برای اعزام تیم نداریم اما سعی می کنیم ورزشکاران را برای مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات دوستانه اعزام کنیم تا رشته ها غیرفعال نشود. و بعداً می توانیم از آنها برای لیگ کشور استفاده کنیم. فرستادن

وی با بیان اینکه وسیله ایاب و ذهاب برای اعزام ورزشکاران معلول به مسابقات نداریم، ادامه داد: رفت و آمد درون شهری برای رسیدن به سالن جانبازان و معلولان سخت است زیرا معابر شهری مناسب نیست.

اداره ورزش معلولان و جانبازان استان قزوین در خصوص فعالیت های ورزشی بانوان دارای معلولیت اظهار داشت: تمامی ورزش های فعال آقایان برای بانوان نیز قابل اجراست.

فرزانه از راه اندازی فوتبال معلولان ذهنی و اوتیستیک خبر داد و گفت: ورزش معلولان باید در رسانه ها تبلیغ شود تا انگیزه ورزشکاران برای شکوفایی استعدادهایشان افزایش یابد زیرا قهرمانان زیادی به عنوان نمایندگان استانی داریم که قهرمان شدیم. مدال طلای جهان و آسیا .

وی ادامه داد: شورای ورزش معلولان و جانبازان برای ارتقای سطح کیفی ورزش جامعه هدف نیازمند حمایت مالی است و از آنجایی که این هیئت منبع درآمدی ندارد، انتظار می رود استخر یا سالن ورزشی در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند در این زمینه فعالیت کنند. مشکلات مالی آنها را حل کند

جانبازان و ورزشکاران دارای معلولیت با تکیه بر تلاش فراوان و اعتماد به نفس خود به خوبی نشان داده اند که معلولیت محدودیت نیست و در راه موفقیت و سربلندی فقط باید به خدا امیدوار بود و به توانایی های خود اعتماد کرد. در همین راستا به یکی از قهرمانان والیبال پارالمپیک استان پرداختیم؛

fa9a9d40 f528 4ade 9d1b 6e95ae3ae51e خبر خاکستری

مرتضی رمضانی قهرمان والیبال پارالمپیک در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین نشسته است. وی بیان کرد: ما ورزشکاران به ورزش حرفه ای نگاه می کنیم تا علاوه بر کسب مدال بتوانیم درآمدزایی هم داشته باشیم زیرا ورزشکاران حرفه ای باید زمان زیادی را از کار، زندگی و فعالیت های روزمره به ورزش اختصاص دهند تا تمرین کنند و قهرمانی را کسب کنند.

نبود اسپانسر و لیگ برتر یکی از مهم ترین مشکلات ورزش تیمی معلولین است

وی نبود اسپانسر و لیگ برتر را یکی از مهمترین مشکلات ورزش تیمی معلولان دانست و گفت: استان قزوین تیمی برای نمایندگی در لیگ برتر در ورزش گروهی معلولان برای نمایندگی استان ندارد.

رمضانی ادامه داد: خوشبختانه هیئت ورزش های معلولین و جانبازان پتانسیل زیادی برای ورود ورزشکاران به تیم ملی دارد چرا که بسیاری از بازیکنان ما این ظرفیت را دارند که برای استان مدال و افتخار بیاورند و حرفی برای گفتن دارند.

قهرمان والیبال نشسته پارالمپیک گفت: متاسفانه در استان قزوین با وجود اینکه ظرفیت ورزشی بالایی داریم، هیچ گونه حمایتی از سوی شهرداری، فرمانداری و یا سایر ارگان های خصوصی و دولتی صورت نمی گیرد.

وی گفت: اکنون 12 والیبالیست فعال در استان قزوین داریم که 9 نفر از آنها با سایر استان ها همکاری دارند.

رمضانی درباره برنامه آینده خود گفت: حدود سه ماه پیش در تمرینات لیگ برتری کمرم آسیب دید و جام جهانی بوسنی را از دست دادم.

وی افزود: به تازگی تمریناتم را از سر گرفته ام تا بتوانم در بازی های آسیایی و پارالمپیک که یک ماه بعد از بازی های جهانی آغاز می شود، شرکت کنم.

در ادامه با جبرائیل عبادی یکی از قهرمانان ملی معلولان استان قزوین که اکنون مربی تیم ملی پارا ورزشکار است گفت وگو کردیم.

83120e15 bd3b 4bf5 929a 4e047901d9f0 خبر خاکستری

در ادامه جبرئیل عبادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، گرانی تجهیزات و کیت های تیراندازی با کمان را مشکل اصلی ورزشکاران این رشته دانست و اظهار داشت: مسئولان هیئت های ورزشی تا حدودی حمایت های لازم را انجام می دهند، اما بودجه اداره کل ورزش و جوانان کافی نیست و امکان حمایت مالی بیشتر را دارد.

تیر و کمان گران است

وی افزود: میانگین هزینه خرید یک ست کمان و تجهیزات حدود 110 تا 120 میلیون تومان است که حداقل مورد انتظار مسئولان یعنی یعنی. تجهیزات کاربری مانند تیر، نوک، فضا یا زمین، مناسب و رایگان و یا حداقل تخفیف در بحث باشگاه برای ورزشکاران فراهم شود تا بتوانند رکوردهای خود را افزایش دهند.

اماکن ورزشی باید مناسب سازی شوند

مربی تیم ملی پارا تیروکمان تصریح کرد: افتخار حضور در 2 المپیک، بازی های آسیایی و مسابقات مختلف جهانی را دارم اما اکنون حدود هفت سال است که به عنوان مربی با تیم ملی پارا تیروکمان همکاری می کنم.

عبادی ادامه داد: فضاهای ورزشی باید مناسب سازی شود زیرا بسیاری از ورزشکاران معلول به دلیل ترافیک و استفاده از مکان هایی که مناسب سازی نیستند از تمرین دور می مانند.

برای بررسی وضعیت تجهیزات تیراندازی با کمان با رئیس هیئت تیراندازی با کمان قزوین صحبت کردیم.

1fa4bc46 01e1 4c74 a6b5 33ebe9fe026b خبر خاکستری

ابراهیم باخرداری رئیس هیات تیراندازی با کمان و هیات تیراندازی با کمان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: رشته تخصصی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان زیر نظر هیات تیراندازی با کمان قزوین است.

وی با بیان اینکه سه تا چهار نفر از جامعه هدف در این رشته فعال هستند، گفت: استان قزوین ورزشکار ملی پوش معلول و پیشکسوت در رشته تیراندازی با کمان ندارد اما در شهرستان های قزوین و آبیک افراد عادی هستند که تمرین می کنند. در باشگاه ها

وی ادامه داد: گابریل عبادی از شهرستان آبیک و استان قزوین مربی تیم ملی تیراندازی با کمان است که در بازی های پارالمپیک توکیو و مسابقات مختلف شرکت کرده و هم اکنون در اردوهای تیم ملی مشغول است.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان گفت: رشته هایی مانند تیراندازی با کمان و دوچرخه سواری تجهیزات محور هستند و اکنون با توجه به تغییرات نرخ ارز هزینه تهیه یک ست تیر و کمان 30 تا 150 میلیون تومان برآورد می شود.

وی افزود: متاسفانه هیات تیراندازی با کمان استان توانایی ارائه تیراندازی با کمان حرفه ای برای تمرین ورزشکاران را ندارد و این وضعیت در همه استان ها حاکم است به طوری که حتی ملی پوشان نیز با تجهیزات شخصی خود به عنوان فدراسیون به تیم ملی اعزام می شوند. قادر به ارائه این امکانات نیست.

حیدری بیان کرد: خوشبختانه در استان قزوین از نظر فضای تیراندازی با کمان و زیرساخت مشکلی نداریم به همین دلیل سایت تخصصی 50 تا 70 متری در فضای باز برای اولین بار 4 ماه پیش در شهرستان مینودر راه اندازی شد و این فضا به گونه ای طراحی شده است که افراد دارای معلولیت می توانند به راحتی با ویلچر در این مکان ورزش کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در شوراهای شهرستانی و استانی فرصت های آموزشی برای معلولان و افراد توانمند برای معرفی ورزشکاران به این رشته و شناسایی استعدادهای آنها فراهم شده است اما ورزشکارانی که قصد دارند به صورت حرفه ای به کار خود ادامه دهند باید تجهیزات خود را تهیه کنند. انجام دادن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید