هزینه های ورزش نابینایان و کم بینایان سرسام آور است/ سازوکار مناسبی برای حمایت از ورزش معلولان وجود ندارد

وی افزود: در سال 1385 به دلیل مسابقاتی که روی صفحه شطرنج انجام می شد به عنوان داور شرکت کردم و متوجه شدم مسابقات ویژه کم بینایان و نابینایان برگزار می شود و از همان زمان حضور در مسابقات را آغاز کردم.

این قهرمان شطرنج قزوینی ادامه داد: اولین مدال خود را در سال 1381 کسب کردم و قهرمان شاگردان کشور شدم. سپس مدال طلای دانشجویان دانشگاه آزاد کشور، مدال طلای دسته اول کشوری و سایر مدال های استانی را کسب کردم. همچنین در مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا حدود 50 مدال ملی در مسابقات نابینایان و نقره کسب کردم.

وی افزود: مدت زمان بازی شطرنج یکی از مهمترین مشکلات این ورزش است، زیرا اگر یک شطرنج باز باز بخواهد در مسابقات کشوری شرکت کند، باید حداقل 4 ساعت در روز تمرین کند و زمانی که نابینا هستید، می تواند سخت تر باشد زیرا خواندن کتاب برای شما امکان پذیر نیست.

این ورزشکار نابینا افزود: شطرنج چندین برابر همه رشته های ورزشی دیگر دارای کتاب و منابع نظری است و از نظر علمی بسیار بالاست. این ویژگی شطرنج را منحصر به فرد می کند و در عین حال به ما این امکان را می دهد که در حین حضور در مسابقات زمان بیشتری را برای مطالعه مباحث نظری برای تمرین مباحث علمی صرف کنیم.

هزینه بازی شطرنج زیاد است

این شطرنج باز درباره سختی ها و مشکلات شطرنج می گوید: در این ورزش دو هزینه بسیار مهم در تمرینات و مسابقات داریم. مهم ترین هزینه در تمرین بحث مربی است که برای هر جلسه بین 300 تا 500 هزار تن هزینه دارد و در اکثر مسابقات چندین روز طول می کشد و اگر فردی بخواهد با هزینه شخصی در مسابقات آزاد شرکت کند هزینه ها زیاد است. .

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه شغل ثابتی نداریم، زمان زیادی که این ورزش می گیرد به ضرر معیشت است و از طرفی کمتر می توانیم به وظایف و مسئولیت های خانوادگی رسیدگی کنیم. . “

گورچی بیگی در مورد آسیب دیدگی کرونا در این رشته گفت: تعطیلی مسابقات مهم ترین آسیبی بود که کرونا برای همه رشته های ورزشی ایجاد کرد، زیرا وقتی مسابقه ای برگزار نمی شود بحث انگیزه و تمرین کمتر می شود. اگرچه مسابقات و کلاس های شطرنج به صورت آنلاین برگزار می شد، اما واقعیت این است که یکی از انگیزه های رقابت و ورزش، حضور فیزیکی در زمین مسابقه است و قطعا مسابقات آنلاین نمی تواند جایگزین مناسبی برای مسابقات حضوری باشد.

شتاب دهنده کرونا برای استعدادهای شطرنج

وی ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته در مسابقات آنلاین قهرمان کشور شدم اما هیچگاه انگیزه لازم برای مسابقات آنلاین را نداشتم زیرا لذت مسابقات حضوری هرگز در مسابقات مجازی وجود ندارد در حالی که مسابقات آنلاین با زمان کمتری برگزار می شود. و طبیعتاً از سطح بدون کیفیت بالا; در نهایت، تاخیر کرونا در استعدادیابی، ورود ورزشکاران جدید را به تاخیر انداخت و حمایت از آنها را دشوار کرد.

این ورزشکار نابینایان قزوینی گفت: اخیراً شرایط هیئت نابینایان استان قزوین بسیار تغییر کرده و دوره جدید بهتر از گذشته شده است اما همچنان با بودجه محدودی که هیئت دارد نمی تواند کار خاصی انجام دهد. ; از این رو انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان از رشته های مختلفی که در آنها شانس قهرمانی وجود دارد حمایت کند.

قورچی بیگی بیان کرد: شطرنج استان از نظر زیرساختی در وضعیت خوبی قرار دارد، اما در یکسری امکانات که شطرنج بازان کمتر مورد توجه قرار می گیرند و کمتر مورد توجه قرار می گیرند، مشکلاتی داریم، مانند فشار و انرژی ای که در این بازی وجود دارد. شطرنج به ارمغان می آورد و شطرنج بازان نیاز به تمرین بدنی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهم به جای نگاه کلی به ورزش به ورزشکاران و وضعیت روحی آنها توجه بیشتری داشته باشند زیرا حمایت همیشه مادی نیست. و ما نیاز به حمایت معنوی داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید