ورود بنیاد مستضعفان در تولید گوشت قرمز و شیرخشک صنعتی به منظور تامین امنیت غذایی

ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798410

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ورود این بنیاد به تولید گوشت قرمز برای تامین امنیت غذایی مردم، از آغاز مطالعات کارشناسی «تولید شیرخشک صنعتی» برای تامین نیازهای کشور خبر داد. نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتح در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی بنیاد مستضعفان کشاورزی و دامپروری دامداری با تاکید بر سهم بالای این سازمان. کشوری بیان کرد: بنیاد مستضعفان سال هاست که برای تامین امنیت غذایی کشور به دامداری مشغول بوده و تا 3 سال آینده در تامین گوشت قرمز نقش آفرینی می کند در حالی که در سال های گذشته گوشت کشور نبوده است. او می توانست این موضوع را کنترل کند.

وی با بیان اینکه ورود به این منطقه بر اساس سیاست های دولت بوده است، گفت: پیش از این بنیاد در زمینه پرواربندی دام فعال نبود اما با توجه به سیاست های جدید این نهاد دولتی این نگاه به گونه ای تنظیم شده است که اجازه دامداری داده نشود. مزارع تعطیل شود.»

فتح ادامه داد: باید توجه داشت که در صورت تعطیلی مزارع و مزارع کشور، سبد غذایی مردم آسیب می بیند و تا جایی که محیط زیست، منابع آبی و زمین های کشاورزی اجازه دهد دامداری و کشاورزی را توسعه خواهیم داد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه نگاه ما در این حوزه به هیچ وجه صرفا اقتصادی نیست، افزود: کار ما در این حوزه مبتنی بر رویکرد و نگاه ملی است و بر اساس نیاز در این حوزه گام برمی داریم. مردم و اقتصاد. ما معتقدیم که سلامت انسان در اولویت است.

وی با اشاره به لزوم افزایش سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور و افزایش سهم آنها در سبد غذایی خانوارها به منظور ارتقای سلامت انسان، گفت: علاوه بر فعالیت در حوزه شیر و گوشت ، تحقیقات را آغاز کرده ایم و معتقدیم باید در این زمینه ‘درمان پیش از بحران’ داشته باشیم زیرا در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

رئیس بنیاد مستضعفان توسعه دامپروری به ویژه دامداری را از اولویت ها و سیاست های اصلی بنیاد دانست و گفت:

فتح با تاکید بر اهمیت مدیریت آب در کشور گفت: بنیاد مستضعفان کشاورزی و دامپروری با بهره گیری از فناوری ها و استانداردهای روز و استفاده از نژادهای پرمحصول دام را در دستور کار قرار داد. همچنین در بخش کشاورزی با استفاده از روش‌های آبیاری به‌ویژه آبیاری قطره‌ای، توانسته‌ایم از منابع آبی به درستی استفاده کنیم و باید در حوزه کشاورزی گلخانه‌ای برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک کشور، محصولات بهداشتی عمل کنیم. مردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید