ورود زنان به ورزشگاه مشهد قابل پیش بینی بود

ورود زنان به ورزشگاه مشهد قابل پیش بینی بود

روز جدید : برای برگزاری مسابقه فوتبال زیر ذره بین فیفا باید در انتخاب شهر میزبان دقت بیشتری می شد.

نماینده مردم تربت جام و حیدریه در مجلس یازدهم، جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه در بازی ایران و لبنان را قابل پیش بینی دانست.

در روزهای پایانی نوروز 1401 طعم تند اسپری فلفل در ورودی ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به بانوان و دختران کشیده شد. سکوت وزارت ورزش و تهدیدهای ناچیز فیفا از یک سو و تاکید احمد علم الهدی، رئیس اقامه نماز جمعه مشهد بر اهمیت رعایت محدودیت های شرعی در تصمیم گیری ها از سوی دیگر. دست در نماز جمعه دیروز این موضوع را به گوینده خبر تبدیل کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام و تربت حیدریه در مجلس یازدهم در گفت و گو با اعتمادآنلاین گفت:.

وی ادامه داد: حکمرانی ضعیف یعنی فکر می کنید شهر مسابقه ای برگزار می کند که چنین مشکلاتی قابل پیش بینی بود.
فضای متفاوت فرهنگی تهران و شهرستان ها را باید در پیش بینی های مدیران لحاظ کرد

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه امکان ورود بانوان به ورزشگاه مشهد قابل پیش بینی است، گفت: برخی شهرها فضای متفاوتی نسبت به تهران دارند. حتی برخی شهرهای بزرگ از نظر فرهنگی محیط متفاوتی با تهران دارند. یعنی به راحتی می توان کنسرت در تهران برگزار کرد اما همین کنسرت را نمی توان در مشهد برگزار کرد.

وی ادامه داد: زمانی که قرار بود یک مسابقه بین المللی فوتبال در قالب مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار شود باید پیش بینی می کردیم که زیر ذره بین فیفا باشیم و این بازی با حضور بانوان در ورزشگاه برگزار شود که مشخص کردیم. بازی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بروز این حواشی با توجه به شرایط مشهد قابل پیش بینی بود، گفت: از مسئولانی که هیچ پیش بینی در این زمینه انجام ندادند تعجب کردم.

حوادث مشهد نقض حقوق شهروندی و ظلم به نظام بود

رحیمی جهان آبادی با انتقاد از روال برگزاری این مسابقات و بلیت فروشی به بانوان گفت: ابتدا بلیت فروشی، سپس عدم ورود بانوان به ورزشگاه و عدم مدیریت مجموعه خود و برخورد با بانوان و دختران با اسپری فلفل و گاز اشک آور شهروندی و کرامت زنان محترم و سرکوب قانون نظام به عنوان یک نظام مردمی و دموکراتیک.

وی خاطرنشان کرد: رهبری کشور نیرویی دلسوز و مردمی هستند اما متاسفانه این تصمیمات نسبت به چهره عمومی نظام که هیچگاه از این دیدارها با مردم راضی نمی شود ناعادلانه است.

حواشی در مشهد باید مجلس و قوه قضائیه پیگیری شود

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه این موضوع باید از سوی مجلس و قوه قضائیه پیگیری شود، گفت: باید با هر مدیری که در این موضوع ضعیف و بد عمل کرده و نتوانسته این موضوع ساده و بدیهی را مدیریت کند برخورد کنیم و به یک موضوع ساده بپردازیم. مشکل به چالش تبدیل شود

وی تصریح کرد: ضعف حاکمیتی که در استان ها رخ می دهد را نباید به نظام جمهوری اسلامی که یک نظام مردمی است و نگاه ویژه ای به جایگاه زنان دارد تعمیم دهیم.

نماینده مردم تربت جام و تربت حیدریه در مجلس یازدهم نیز گفت: تنگ نظری و بی مسئولیتی باعث شکل گیری این موضوعات شده و بستر تخریب و تهاجم به نظام را فراهم کرده است.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: قطعا باید با مدیران ضعیف و بی برنامه چه در فدراسیون فوتبال و چه سایر نهادهایی که در امر ساماندهی و مخالفت با بانوان دخیل هستند، جدی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید