ورود مجلس به تورم مواد غذایی و نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی/ سوال ساداتی نژاد از عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823597

مهدی عسگری گفت: تورم مواد غذایی در ماه های اخیر بسیار بیشتر از میانگین کشور بوده است، دولت گفته است که از شتاب تورم کاسته است اما قیمت مواد غذایی افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عسگری، عضو کمیسیون صنعت مجلس در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مردم از وضعیت معیشتی ناراضی هستند و این گلایه نمایندگان مجلس نیز هست.

عسگری افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی بسیار ضعیف عمل کرده و به وعده ها و وعده های خود عمل نکرده است. ما اخیراً سؤالاتی غیر از ذکر طرح پرسیدیم.

سخنگوی کرج گفت: تورم مواد غذایی در ماه‌های اخیر بسیار بیشتر از میانگین کشور بوده است، دولت می‌گوید از شتاب تورم کاسته است، اما قیمت مواد غذایی افزایش چشمگیری داشته است.

عسگری با بیان اینکه متأسفانه قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است، گفت: بخشی از این تورم ناشی از شرایط جهانی و وضعیت بازارهای بین المللی است.

یکی از اعضای کمیته صنعتی مجلس گفت: اوکراین و روسیه بخش عمده غلات جهان را تامین می کنند، اما به دلیل جنگ اخیر ما با تورم شدید در جهان مواجه شده ایم.

عسگری افزود: با وجود این مشکلات، انتظارات وزارت جهاد کشاورزی برآورده نشده است چرا که تمرکز قدرت کنترل بازار در ابتدای دولت در دولت متمرکز بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید