وزارت نیرو: کشور سال آبی سختی را پیش رو دارد/ وارد سومین سال خشکسالی شدیم

وزارت نیرو: کشور سال آبی سختی را پیش رو دارد/ وارد سومین سال خشکسالی شدیم

یزدان رضایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: سال آبی سختی را پیش رو داریم و وارد سومین سال خشکسالی شده ایم که به همین دلیل برنامه های مختلفی برای عبور از این شرایط از سوی وزارت نیرو دستور داده شده است. استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی برای تامین منابع تاکید بر اجرای طرح ها می باشد.

یزدان رضایی روز پنجشنبه در همایش «شهر دوستدار آب مشهد» در این شهرستان افزود: تا پایان دولت سیزدهم آب شرب 288 شهر و 17 هزار روستا پایدار می شود و با این اقدام بیش از 90 درصد روستاییان کشور تحت پوشش آب شرب قرار می گیرند.

وی افزود: توسعه زیرساخت های صنعت آب و فاضلاب در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا ساخت و بهره برداری از 45 سد، 32 تصفیه خانه بزرگ و 69 تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال در دستور کار قرار گرفته است. دولت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: ایجاد بازارچه های محلی آب و فاضلاب و گسترش فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف آب نیز در دستور کار قرار دارد.

رضایی افزود: در مشهد برای غلبه بر تنش آبی برنامه های مختلفی از جمله رسوب گذاری و تله متری، تصاحب چاه های آب دستگاه های اجرایی و پایش مستمر آب شرب اجرا می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت جهادی مدیران تابستان سال 1402 آرامی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: به طور کلی ظرفیت های قانونی لازم در اختیار حوزه آب کشور قرار می گیرد و سازوکار همکاری برای هدایت آب مصرفی در صنعت و مناطق سبز اجرا می شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نشان شهر دوستدار آب را در آذرماه ۱۳۹۸ به شهردار مشهد اعطا کرد.

شهر کم مصرف شهری است که مدیران و شهروندان آن برای آب ارزش قائل هستند و سعی می کنند تدابیر ویژه ای برای صرفه جویی در مصرف آب و دسترسی آسان شهروندان به آب ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید