وزارت کار دستورات رئیس جمهور برای افزایش حقوق بازنشستگان را نادیده می گیرد

وزارت کار دستورات رئیس جمهور برای افزایش حقوق بازنشستگان را نادیده می گیرد

در همین رابطه علی دهگانکیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران می گوید: روز پنجشنبه آخرین جلسه کانون عالی و نمایندگان بازنشستگان با وزارت کار فعلی و مدیرعامل تامین اجتماعی بود. همچنین مقرر شد تا روز شنبه مصاحبه و گفتگو با رسانه ها انجام نشود. در این چند روز پاسخی به رسانه ها ندادیم و منتظر تحقق وعده های آقایان بودیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی با بیان اینکه «نظر مستمری بگیران ادارات نیرو همان 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت برای سایر مقاطع مستمری است»، می گوید: قرار شد روز شنبه مصاحبه کنند و بگویند احکام جدید کی صادر می شود؟ اما نه شنبه و نه یکشنبه خبری نبود. در این مدت ما با تماس های بازنشستگان بمباران شدیم. بازنشستگان نگران و ناراضی هستند و مدام می پرسند که چرا وعده ها عملی نشده است؟

به گفته دهگانکیا، قول دادن و عمل نکردن به آن از نظر اخلاقی و شرعی درست نیست و عمل نکردن به عهد از سوی مسئولان قابل قبول نیست.

و ادامه می دهد: وقتی قول دادند باید عمل کنند. بر اساس وعده آقایان با مردم صحبت کردیم و وعده سبت دادیم. روز شنبه همه مستمری بگیران منتظر اخبار جدید بودند. در هر صورت انتظار داشتیم با توجه به اینکه رئیس جمهور برای سومین بار دستور برخورد با مستمری بگیران را داده است، سریعتر اعلام موضع کنند. رئیسی تا کنون سه بار در این خصوص واکنش نشان داده است اما هنوز موضوع حل نشده است. رئیس جمهور برای اولین بار پس از تجمعات در شهرستان ها گفت که صدای بازنشستگان را می شنوم و به مخبر دستور داد تا با کانون ها جلسه ای برگزار کند. این جلسه برگزار شد و قرار بود موضوع حل شود اما نشد. این موضوع بعداً در مجلس و کمیسیون نیروی انتظامی بررسی شد و رئیس جمهور دستور داد که دوباره ردیابی شوند.

دهقانکیا می افزاید: برای سومین بار پس از نامه قالیباف مبنی بر اصرار بر اجرای اصل 96، رئیس جمهور در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت تاکید کرد که مشکل بازنشستگان باید هر چه سریعتر حل شود و در نهایت پس از یک هفته، در در آخرین روز از دوره قانونی دولت، وزارت کار رسمی خواستار تشکیل جلسه شورای عالی و نمایندگان بازنشستگان شد. ما در آن جلسه صحبت کردیم و بحث طولانی شد و در نهایت به جلسه روز پنجشنبه منتهی شد. باز هم از ساعت ده صبح تا دو و دو بعد از ظهر جلسه داشتیم و نتیجه این شد که وزیر شنبه مصاحبه کرد و تا شنبه همگی سکوت کردیم و چیزی نگفتیم.

وی با بیان اینکه شنبه، یکشنبه و دوشنبه گذشت و خبری نشد، افزود: انتظار داریم سرپرست وزیر کار به وعده خود عمل کند. مصاحبه با رسانه ها و اطلاع رسانی موضع دولت برای نجات هزاران مستمری بگیر از نگرانی و بلاتکلیفی. توقع وفای به عهد و بدجنس نبودن اصلاً توقع زیادی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید