وزیر ارتباطات: افزایش قیمت بسته های اینترنتی در حال بررسی است

وزیر ارتباطات: افزایش قیمت بسته های اینترنتی در حال بررسی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش قیمت بسته های اینترنتی در حال بررسی است; به دنبال افزایش هزینه ها، اپراتورها پیشنهاداتی را مبنی بر اینکه چه اطلاعاتی ارائه می شود ارائه کردند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (چهارشنبه 30 اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور خبرنگاران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات بازنشستگان توضیح داد. شرکت مخابرات ایران گفت: سهامداران شرکت مخابرات و هیئت مدیره پیش از این با وزارت ارتباطات تفاهم نامه ای امضا کرده بودند که باید به این تعهد پایبند باشند و آنچه را که به مستمری بگیران مخابرات داده اند عمل کنند. مخابرات موظف است به تعهد خود عمل کند و مسئولان این شرکت نیز متعهد به وزارت ارتباطات هستند که افزایش نرخ سال گذشته را به موضوع مستمری بگیران سوق دهند اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکردند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات پاسخگوی مشکل مستمری بگیران شرکت مخابرات نیست، تصریح کرد: اینکه برخی رسانه ها آدرس اشتباه می دهند و در این زمینه از وزارت ارتباطات پاسخگویی می کنند صحت ندارد.

گشت و گذار در رسانه های خارجی برای تعمیر فیلتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موج سواری در رسانه های خارجی برای رفع فیلتر پیام رسان های خارجی گفت: وزارت ارتباطات موظف است ابزارهای لازم را برای تسهیل ارتباط مردم فراهم کند و زمانی که پیام رسان خارجی با محدودیت مواجه می شود باید زمین را فراهم کنیم تا پیام رسان های داخلی را جایگزین کنید.

زارع پور افزود: پیام رسان های داخلی بلوغ قابل قبولی دارند و حدود 40 میلیون کاربر در این پیام رسان ها فعال هستند و روز به روز بر کیفیت آنها افزوده می شود. علاوه بر این، ده ها پلتفرم خارجی برای برقراری ارتباط با خارج از کشور مانند imessage، FaceTime، Imo، Discord و سایر پیام رسان های خارجی برای برقراری ارتباط با خارج از کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه حداکثر 10 درصد نیاز کشور برای ارتباط با کشورهای خارجی است، یادآور شد: 90 درصد نیاز کشور داخلی است و بسترهای داخلی اکنون قابلیت میزبانی از افراد را در بسترهای خاص دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفع مشکلات اینترنت در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، گفت: از بین چند هزار روستای استان سیستان و بلوچستان، تنها 14 روستا به دلیل مشکلات خطوط انتقال و مشکل مشکل داشتند. 10 روستا تا دیروز حل و فصل شد و 4 روستای باقیمانده نیز در روزهای آینده رفع خواهد شد.

افزایش قیمت بسته های اینترنتی در حال بررسی است

زارع پور در پاسخ به این سوال که آیا بسته های اینترنت امسال با افزایش قیمت همراه خواهد بود، تصریح کرد: آخرین تعرفه بسته های اینترنت مربوط به سال 1395 بوده و در دولت سیزدهم افزایش قیمتی وجود نداشته است. از سوی دیگر بسته های زیر قیمت سال گذشته حذف شد اما اپراتورها بسته جدیدی را معرفی نکردند.

وی ادامه داد: سوال افزایش قیمت در حال بررسی است. با توجه به افزایش هزینه ها، دستمزدها، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، اپراتورها پیشنهاداتی را ارائه کرده اند که در صورت نیاز اطلاع رسانی لازم صورت گیرد. البته هدف این نیست که مردم را بار بیاورند، بلکه اپراتورها باید سرمایه گذاری های لازم را برای ارتقای کیفیت خدمات انجام دهند.

اتصال 96 درصد سازمان ها به پنجره واحد خدمات دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حدود 96 درصد سازمان ها به پنجره واحد خدمات دولت متصل شدند و امیدواریم با کمک و درخواست اصحاب رسانه بقیه ادارات و سازمان ها نیز به این پنجره متصل شوند. دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، بخش‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها به پنجره واحدی مرتبط نبودند و در حال انجام مقدمات لازم برای پیوستن به این پنجره هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت لایحه قانون ۱۴۰۲ تصریح کرد: در قانون بودجه یک بار دیگر به این تکلیف اشاره شده و همه دستگاه ها موظف هستند به یک باجه مراجعه و خدمات صددرصدی ارائه کنند.

وی گفت: بیش از 3000 خدمت از طریق یک توقفگاه در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد و امیدواریم بتوانیم تمامی 6000 سرویس تعریف شده را در یک توقفگاه تکمیل کنیم.

زارع پور بیان کرد: چند میلیون نفر در سال 1401 بابت دریافت تسهیلات جدیدی که دولت در طرح جامع پیش بینی کرده است، اقدام به ثبت نام کرده اند. همچنین ثبت نام کتب درسی نیز از طریق همین پنجره واحد خدماتی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید