وزیر اقتصاد اعضای جدید شورای عالی مالیاتی را منصوب کرد

هندوزی در این تصمیمات ابراز امیدواری کرد اعضای شورای عالی مالیاتی با اتکال به خداوند متعال در اصول عدالت، انقلاب، مردم سالاری، قانون مداری، حضور فعال و فراگیر داشته باشند.

اهم وظایف شورای عالی مالیاتی به شرح زیر است:

– حفظ سلامت مجموعه اداری سازمان متبوع و حفاظت از واحدها و کارگزاران ذیربط در برابر تهدیدات و آسیب های امنیتی.

– شناسایی مشاغل حساس به محیط زیست بر اساس خط مشی اعلام شده و اعلام نظر در مورد جذب نیرو.

– تهیه آیین نامه ها و بخشنامه های مربوط به اجرای قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در مواردی که وزیر امور اقتصادی و دارایی یا رئیس کل سازمان امور مالیاتی تعیین می کند یا در مواردی که شورای عالی مالیاتی لازم بداند. پس از تهیه پیشنهاد به مدیرکل سازمان امور مالیاتی کشور

– تحقیق و مطالعه به منظور پیشنهاد و اظهارنظر در مورد اعمال قوانین و مقررات مالیاتی و نیز پیشنهاد اصلاح و تغییر قوانین و مقررات مالیاتی و یا عزل برخی از آنها به وزیر امور اقتصادی و دارایی یا رئیس سازمان. سوالات سازمان مالیاتی

– اظهارنظر در مورد مسائل و موضوعات مالیاتی که وزیر اقتصاد و دارایی یا رئیس کل سازمان امور مالیاتی حسب مورد جهت مشاوره و اظهار نظر به شورای عالی مالیاتی مراجعه می کند.

– بررسی تصمیمات قطعی شوراهای حل اختلاف مالیاتی که شکایت به مؤدی یا سازمان امور مالیاتی مبنی بر عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه و یا نقص رسیدگی بوده است.

– ارائه نظرات فنی در مورد موضوعات مختلف مالیاتی

– تعیین میزان خسارت یا زیان دولت در اعمال بندهای 1 و 2 ماده 270 قانون مالیاتهای مستقیم.

– مشارکت با مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه های مطالعاتی به منظور توسعه و افزایش توانایی ها و شایستگی های کاری کارکنان بر اساس نیازسنجی آموزشی.

– مدیریت و نظارت کارکنان تحت نظارت به منظور انجام بهینه وظایف و نظارت بر نحوه انجام آنها (ارزیابی، ارتقاء، توزیع پاداش و …)

دیدگاهتان را بنویسید