وزیر امور خارجه: ما می خواهیم به یک توافق خوب، قوی و با ثبات برسیم

وزیر امور خارجه: ما می خواهیم به یک توافق خوب، قوی و با ثبات برسیم

رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در آخرین روز همایش خود با پذیرش دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، نشست اختتامیه خود را با حضور مدیران وزارت امور خارجه برگزار کردند.

در این دیدار صمیمی که حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونین این سازمان و تعدادی از معاونان و مقامات ارشد وزارت امور خارجه حضور داشتند، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تاکید کرد: سیاست، اقتصاد، امنیت و فرهنگ. پیوندهای مستمری وجود دارد که می تواند به اهداف سیستم در خارج از کشور دست یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان تحول فرهنگی، لزوم هماهنگی هر چه بیشتر بین نهادهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در امور فرهنگی و رعایت مقررات کشور ماموریت را سه اصل مهم برای پیشبرد اهداف فرهنگی در خارج از کشور دانست. .

امیر عبدالخیان با اشاره به ظرفیت و توان بالای جامعه ایرانیان خارج از کشور، توجه به ایرانیان خارج از کشور، تسهیل هر چه بیشتر امور کنسولی، فرهنگی و اجتماعی و گسترش زبان متمدن فارسی از همکاری های ویژه وزارت امور خارجه کشورمان و … امور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تمرکز فعلی آیت الله رئیسی و دولت بر تدوین قانون جامع ایرانیان خارج از کشور از مهمترین اقدامات در این حوزه است.

امیر عبدالخیان توجه ویژه وزارت امور خارجه به دیپلماسی اقتصادی در ده ماه گذشته را از دیگر موضوعات بسیار مهم در دستور کار دستگاه سیاست خارجی عنوان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه به تشریح آخرین تحولات مربوط به مذاکرات برای رفع تحریم ها پرداخت و افزود: ما در نظام دیپلماسی بر مذاکرات نظارت خواهیم کرد اما می خواهیم به توافق خوب، قوی و با ثبات برسیم.

وزیر امور خارجه کشور ما را یکی از اولویت های وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانست.

در این دیدار برخی از رایزنان فرهنگی سوالات، مسائل و مشکلات خود را با وزیر امور خارجه در میان گذاشتند.

حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنانی تاکید کرد: در اجلاس یک هفته ای رایزنان فرهنگی، موضوعات مبتنی بر دانش، همگرایی و جاذبه فرهنگی از محورهای برگزاری دهمین دوره است. نشست رایزنان فرهنگی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گزارشی از اقدامات اقتصادی ارائه کرد و همچنین ناصر کنعانی سخنگو، امرودی رایزن فرهنگی، عامری مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور، شیخ ال اسلامی معاون وزیر امور خارجه و جمعی از دستیاران و مدیران ارشد کشور حضور یافتند و نظرات خود را بیان کردند و خود را معرفی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید