وزیر دفاع جدید آلمان معرفی شد

ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923047

یک روز پس از استعفای کریستین لامبرشت، رسانه های آلمانی گزارش دادند که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، بوریس پیستوریوس را به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور معرفی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، یک روز پس از استعفای کریستین لامبرشت، رسانه های آلمان گزارش دادند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز سه شنبه بوریس پیستوریوس را به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور معرفی کرد.

پیستوریوس، وکیل و متحد حزب اولاف شولتز، پیش از این وزیر کشور یکی از ایالت های غربی آلمان بود.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع سابق آلمان روز گذشته در میان انتقادهای شدید رسما از سمت خود استعفا داد. پیش از این، سیاستمداران و روزنامه نگاران مخالف در آلمان خواستار برکناری فوری لامبرشت شده بودند.

. سخنرانی ناموفق لامبرشت در شب سال نو به این اعتراضات و مطالبات دامن زد. او در آن سخنرانی گفت که جنگ جاری بین مسکو و کیف «تأثیرات زیادی» بر او داشته است و او را به ملاقات «افراد جالب و بزرگ زیادی» سوق داده است. مخالفان بلافاصله سخنان او را “ناراحت کننده” و “نامناسب” خواندند.

رهبران بزرگترین حزب مخالف آلمان موسوم به اتحاد، در آن زمان نخست وزیر آلمان، اولاف شولز را متهم کردند که قصد دارد با انتصاب لامبرشت، نیروهای مسلح آلمان را بیشتر تضعیف کند. ارتش آلمان از قبل با مشکل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه بود.

وزیر دفاع آلمان همچنین در مورد کمک نظامی به اوکراین موضعی محافظه کارانه داشت و بارها هشدار داد که ارسال تسلیحات و تجهیزات به کیف زرادخانه برلین را از بین می برد و با ارسال سلاح های سنگین از جمله تانک های لئوپارد 2 به اوکراین مخالفت کرد و تاکید کرد که برلین چنین کاری نخواهد کرد. یک چیز به تنهایی

شولتز همیشه از لمبرشت دفاع کرده و در ماه دسامبر از او به عنوان “وزیر دفاع درجه یک” یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید