وزیر علوم: کنکور ۸۵ درصد رشته ها لغو شده است

وزیر علوم: کنکور ۸۵ درصد رشته ها لغو شده است

روز جدید علی محمد زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای 85 درصد رشته های دانشگاهی امکان لغو کنکور و پذیرش دانشجو با کمک سوابق تحصیلی وجود دارد.

علی محمد زلفی گل شنبه شب در سفر به اراک و در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه و دانشگاه صنعتی اراک گفت: برای 85 درصد رشته های دانشگاه امکان انصراف از کنکور یا پذیرش دانشجو وجود دارد. با استفاده از سوابق تحصیلی

وی با بیان اینکه برای مناطق پرطرفدار راهی جز شرکت در کنکور وجود ندارد، ادامه داد: اکنون در برخی از رشته ها پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود اما به دلیل تقاضای زیاد برای رشته های خاص نمی توان کنکور را لغو کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر 6500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود یک و نیم برابر این شرکت ها مراکز فناوری در پارک علم و فناوری و مراکز رشد هستند. . در نهایت می تواند به یک شرکت مبتنی بر دانش و تخصص تبدیل شود.
زمینه های مناسبی برای اجرای شعار سال در وزارت علوم وجود دارد

زلفی گل گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ستاد وظیفه سیاست گذاری در حوزه علم و فناوری و اکنون در وزارت علوم را دارد.

وی گفت: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری بسترهای مناسبی برای استفاده از ظرفیت نخبگان در فضای فیزیکی مناسب و همچنین حضور افراد صاحب ایده در مراکز رشد دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: معلمان و دانشجویانی که در جهت تبدیل ایده به نوآوری، تولید و پدیده گام برمی دارند قطعا مشمول نظام تشویقی خواهند شد.

اعتبار مالی نباید ملاک پیشرفت و توسعه باشد

ذوالفیگل گفت: عزم مالی نباید ملاک پیشرفت و توسعه باشد.

وی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی و ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، در قانون بودجه امسال اعتبارات مناسبی پیش بینی شده است تا حداقل ها برای آزمایش ایده و تبدیل آن به محصول آماده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر تعامل و همکاری خوبی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فناوری وزارت علوم وجود دارد و از همه ظرفیت ها برای آموزش دانشگاهی استفاده شده است، البته در برخی از این موارد محدودیت دانشگاه ها، آموزش ها 100 درصد شخصی نیست و امیدواریم با حمایت مدیران و همکاری وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان شرایط برای حضور پرشور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید