معاون وزیر علوم: حداقل 20 درصد رشته های غیر واجد شرایط در سال 1402 لغو می شود.

معاون وزیر علوم: حداقل 20 درصد رشته های غیر واجد شرایط در سال 1402 لغو می شود.

قاسم عموابدینی معاون آموزشی وزیر علوم گفت: حداقل 20 درصد از رشته هایی که داوطلب ندارند و مورد نیاز استان ها و مناطق کشور نیستند و یا کاری برای آنها وجود ندارد از پذیرش حذف می شوند. اعلامیه در سال 1402

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: حداقل 20 درصد از جریان هایی که متقاضی ندارند و استان ها و مناطق کشور نیازی به آنها ندارند یا شغلی برای آنها وجود ندارد در سال 1402 از آگهی پذیرش حذف می شوند.

قاسم عموابدینی در سفر به کرمان به مناسبت هفته بزرگداشت رهبران آموزش و پرورش به اجرای طرح ارتقای آموزش عالی اشاره کرد و گفت: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی برنامه ریزی در سال 1402 به صورت گسترده اجرا شد و اکثر کمی 20 درصد از مناطقی که داوطلب نداشتند و استانها و مناطق کشور نیازی به آنها ندارند یا کاری برای آنها وجود ندارد در سال 1402 از رشته پذیرش حذف می شوند.

عمو عابدینی به مصوبه شورای برنامه ریزی آموزش عالی در مورد بازنگری محتوای رشته های تحصیلی مورد نیاز صنعت و جامعه اشاره کرد و افزود: کد رشته ها در مقطع کارشناسی به صورت تخصصی و با حداکثر حداکثری انجام می شود. از 40 واحد دوره کارشناسی که حداکثر 15 واحد آن کارآموزی و 25 واحد دانشگاهی با توجه به نیاز داوطلب، صنعت و جامعه و با عقد قرارداد بورسیه انجام می شود.

وی تصریح کرد: به این ترتیب فارغ التحصیلان این رشته ها دارای مهارت و مهارت و توانایی هستند و جذب بازار کار می شوند، عدم حضور داوطلب در این رشته و یا عدم تکمیل این رشته منجر به حذف یا مسکوت ماندن رشته می شود. برای پذیرش دانشجو در سال 1402 به بعد خواهد بود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین به دانشگاه ها اجازه داده می شود درخواست خود را در خصوص جایگزینی رشته های حذف شده با رشته های جدید بر اساس نیازهایی که دارای شغل هستند به وزارت عطاف ارسال کنند.

وی از آزادسازی رشته های راهبردی و میان رشته ای فناوری و علوم پایه و تعدادی از رشته های علوم انسانی و امنیت غذایی در این مرحله از برنامه آموزشی میدانی خبر داد.

عموابدینی افزود: شاخص های انتخاب اعضای هیات علمی به عنوان پیشتازان آموزشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مشخص شده است که شامل فعالیت معلمان در حوزه های کیفیت آموزشی – شاگردی – فعالیت های آموزشی در طول می باشد. با پژوهش علمی – تربیت شاگردان مؤثر – فعالیت های مبتنی بر خرد و خرد و تمدن سازی.

به گزارش وزارت علوم، وی در پایان گفت: اجرای سالانه طرح تعالی در آموزش و پرورش در هفته معلم ویژه معلمان دانشگاه و در راستای فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و پرورش حکیم و توسعه علوم مفید است. و نقش دانشگاه ها در تمدن سازی.

دیدگاهتان را بنویسید