وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاجیکستان سفر کرد


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907228

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در راس هیاتی رسمی وارد دوشنبه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس هیاتی رسمی صبح امروز برای شرکت در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و دیدار و گفتگو وارد شهر “دوشنبه” شد. و با مقامات این کشور مذاکره کند.معاون فرهنگی و دیگر مقامات تاجیکستان و «محمدتقی صبری» سفیر و اعضای سفارت ایران شدند.

سفر وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی «زلفیه دولت زاده» وزیر فرهنگ تاجیکستان و علاوه بر شرکت و سخنرانی در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی تاجیکستان انجام شد. ایران در تاجیکستان و مذاکره با مقامات تاجیکستان، همچنین با اهالی فرهنگ و هنر تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد که این کشور و ایرانیان بومی در دستور کار قرار دارد.

در هفته فرهنگی ایران که در شهرهای «دوشنبه»، «خجند» و «باختر» تاجیکستان برگزار می شود، افتتاحیه آلبوم با 24 اثر نفیس خوشنویسی استاد تیموری، هفته فیلم ایرانی، نشست های ادبی ، اجرای موسیقی، گروه های شاهنامه و نقالی خوانی، نمایش های صنایع دستی صنایع دستی، هنرهای تجسمی، ورزش های قدرتی، موسیقی و هنرمندان تجسمی و صنایع دستی در نظر گرفته می شود.

شایان ذکر است کمتر از یک ماه پیش هفته فرهنگ تاجیکستان با حضور وزیر فرهنگ تاجیکستان و هیئتی از اهالی فرهنگ و هنر این کشور دوست در تهران، تبریز و شیراز برگزار شد. استقبال گرم مردم ایران.

دیدگاهتان را بنویسید