وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918676

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس امین درخشان ظهر امروز شنبه هفتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که در استانداری این استان برگزار شد. وی از ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان در سال جاری گفت. : نگاه عمومی به دولت مبتنی بر فرهنگ است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای شعار دولت برنامه ریزی و تمرکز ویژه ای به ویژه در پیشبرد فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویار احمد با اشاره به اینکه فرهنگ و مردم مکمل یکدیگر هستند، گفت: سند تحول فرهنگی استان بر همین اساس تنظیم شد و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش آفرینی کرد. در تدوین سند ملی دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه بیش از 100 فعالیت مختلف در حوزه دین، قرآن، رسانه، شعر، موسیقی، تئاتر و نمایش در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: این نشان دهنده سختی کار و مشکلات موجود در این اداره کل است. حوزه فرهنگ وجود دارد.

درخشان با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در 10 سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان نبوده است، یادآور شد: در سال 90 برای هر متر بنر باید هزار تومان هزینه می شد و اکنون هر متر 60 هزار تومان نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه های فرهنگی را بسیار زیاد دانست و ادامه داد: اگر مشکلات حوزه فرهنگی حل نشود در سایر حوزه ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی از پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی هنری یاسوج خبر خوشی داد و گفت: تفاهم نامه این پروژه در وزارت ارشاد منعقد شده و تیم های کاری سرمایه گذاری مستقر شده اند، سرمایه گذار بیاید و وزیر فرهنگ حضور پیدا کند. کنگره شهید سلیمانی 24 آذر. به استان می آید و اجرای طرح آغاز می شود.

درخشان افزود: در خصوص پروژه فرهنگی هنری گچساران اعتبارات خوبی تخصیص یافته و در برنامه است و امیدواریم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کهگیلویه و بویار احمد خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی هنری زیادی در بحث آسیب های اجتماعی در استان برگزار کردیم و برنامه های زیادی در سطح شهرستان داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی گفت: همچنین شورای فرهنگی عمومی هم اکنون در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود

درخشان با اشاره به اینکه در آخرین وضعیت بیشتر نگاه ها به حوزه فرهنگ معطوف شده است، تاکید کرد: جنگ امروز جنگ فرهنگی و رسانه ای است اما میزان اعتبارات متناسب با این انتظارات نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام بودجه ریزی در سطح کلان باید به لحاظ استانی بازنگری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید