وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حتی مدیر یک دبستان کوچک در دورافتاده ترین شهرها هم نبود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حتی مدیر یک دبستان کوچک در دورافتاده ترین شهرها هم نبود.

روز جدید نماینده مردم تربت جام، تایباد، بهرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به پیشنهاد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: پرورشی وجود ندارد.

«جلیل رحیمی جهان آبادی» نماینده مردم تربت جام، تایباد، بهرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه هایی است که اکثریت مردم به طور مستقیم در زمینه علمی و آموزشی فرزندان خود با آن سروکار دارند و از این رو در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا سیستم آموزشی با پیشرفته ترین علوم آموزشی، ابزار و وسایل لازم، تجهیزات و بهترین ها اداره می شود. معلمان

وی افزود: برای تامین ابزار آموزشی، فضاهای آموزشی و امکانات آزمایشگاهی در کشورمان خلأهای مالی داریم. این را مردم به دلیل وضعیت اقتصادی کشور پذیرفته اند، اما اینکه باید در انتخاب مدیران دچار فقر مضاعف شویم و افرادی را که نه تجربه آموزشی و نه علمی دارند را در رأس یک وزارتخانه حساس قرار دهیم. با وجود این همه قدرت کارشناسی، به نظر من ظلم به دولت، نظام و مردم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات آموزش و پرورش گفت: اکنون در آموزش و پرورش با بحران های زیادی مواجه هستیم که از جمله آن می توان به وجود انواع مدارس و دسته بندی دانش آموزان در گروه های مختلف از جمله نخبگان اشاره کرد. و دانش آموزان عادی یا مدارس دولتی و غیردولتی «ما استعدادهای درخشان، هیئت امنا و… داریم که فقط یکی از مشکلات آموزش و پرورش است.

وی با بیان کاستی ها در آموزش و پرورش گفت: همچنین با کمبود فضای آموزشی، محتوای ضعیف دروس و کمبود شدید معلم مواجه هستیم. کسی که حتی مدیر آموزش و پرورش یک شهر هم نبود. معاون وزیر و حتی مدیر دبیرستان هم نبود که با چه استدلالی باید سرپرست وزارت آموزش و پرورش باشد.

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم آقای رییسی و دولتش را به عنوان یک وزارتخانه حساس به چالش بکشیم، گفت:

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ایران نخبگان زیادی دارد و باید از آنها استفاده کنیم، گفت: به هر حال کشور ما میلیون ها انسان تحصیل کرده دارد. در کشوری که آمار دانشگاهیان، نخبگان و متخصصان جزو پیشرفته ترین کشورهاست، چرا فردی را انتخاب کنید که نه سابقه مدیریتی داشته باشد، نه تجربه حرفه ای در آموزش و پرورش و نه اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد؟ ایشان در حوزه علمیه تحصیل کردند و لیسانس عمران گرفتند، پس چرا باید این فرد به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شود؟

وی با بیان درخواست خود از رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی باید به مجلس بیاید و چهار دلیل منطقی برای انتخاب این گزینه به ما بگوید تا از آقای فیاضی حمایت کنیم. نمی توان به این مرد بزرگ و مهم که محور تربیت نسل های آینده است، مردی که از نظر علم، تخصص و تجربه مدیریتی ضعیف است، خدمت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب نظام سیاسی جدیدی سرنگون شد و ممکن بود فردی با تجربه غیرمرتبط یا کم تجربه در رأس یک وزارتخانه قرار گیرد، اما اکنون این سیستم 43 سال است که در این کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که نظر مجلس درباره مسعود فیاضی تاکنون چیست؟ وی گفت: نظر سایر نمایندگان را نمی دانم، به هر حال همزمان با آقای فیاضی مشورت می شود و کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی وضعیت ایشان است. تا جایی که بتوانیم به عنوان یکی از نمایندگان مجلس تلاش می کنیم خدای نکرده با رای و نظر خود فرد شایسته تری را برای وزیر انتخاب کنیم.

رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش خالی بودن کلاس معلم است؟ به نظر شما وزیر آموزش و پرورش برای حل این مشکل چه راهکارهایی باید داشته باشد؟ او گفت: با توجه به سابقه و تجربه ای که داشت، حتی مدیر یک دبستان کوچک در دورافتاده ترین شهرها هم نبود.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما نمایندگان بیشترین ارتباط را با فرهنگیان داریم و می دانیم که در بین مربیان، نیروهای متخصص، آگاه، مجرب و مدیریتی وجود دارند. حتي در فضاي آموزشي خود نيز بسياري از مديران توانمند متعهد به نظام جمهوري اسلامي و مجهز به دانش و دانش روز و تجربه لازم را داريم. نتیجه این کار اصلاً به نفع آقای ریسی، دولت و مردم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید