وزیر کار برای افزایش حقوق بازنشستگان به مجلس احضار شد

وزیر کار برای افزایش حقوق بازنشستگان به مجلس احضار شد

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دعوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل تامین اجتماعی به کمیسیون اجتماعی در تاریخ 140/3/1401 جهت بررسی کیفی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی. وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه 19.12.1400 شورای عالی کار مقرر شد از ابتدای سال 1401 57.4 درصد به حقوق کارگران کشور اضافه شود.

از سوی دیگر، طبق ماده 96 قانون بیمه سلامت، صندوق تامین اجتماعی موظف است میزان کلیه مستمری ها، مستمری های از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال با رعایت ماده 111 قانون افزایش دهد. در این قانون این مستمری نباید کمتر از حداقل دستمزد کارگران عادی باشد، اما علیرغم تصویب هیئت امنای تامین اجتماعی در تاریخ 1401/07/02 در مصوبه دولت تنها 57.5 درصد افزایش حداقل دستمزد اعمال شده است. افزایش 38 درصدی در سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری که مورد اعتراض برخی از عزیزترین مستمری بگیران کشور بود محقق نشده است.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیردولتی بودن سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران این سازمان از محل درآمدهای خود سازمان و بدون تحمیل بار مالی جدید جلسه روز یکشنبه دولت هفته آینده با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از طریق نمایندگان مدعو کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی و رعایت منافع این قشر گران قیمت با همکاری سازمان تامین اجتماعی تلاش خواهد شد. دولت و وزیر، اصناف و کانون های بازنشستگان برای اجرا و اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار، باید اقدامات مقتضی و اقدامات عاجل برای اجرای قانون و تامین معیشت بازنشستگان گران قیمت کشور انجام شود.

وی تاکید کرد: حفظ حرمت و حقوق قانونی بازنشستگان عزیز از وظایف و وظایف ذاتی کمیسیون اجتماعی و از خطوط قرمز نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مورد تاکید اعضای کمیسیون اجتماعی است. کمیسیون قانون را به طور کامل اجرا خواهد کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد بحمدالله بازنشستگان عزیز همواره از یاران نظام و انقلاب در نقاط مختلف کشور بوده و تمام تلاش خود را برای رشد و شکوفایی کشور و انقلاب اسلامی به کار بسته اند اجازه چنین خواسته های صنفی را می دهد و سوء استفاده بیگانگان و ضد انقلابیون و دشمنان این کشور را تضمین می کند.

وی با اشاره به نامه اخیر کمیسیون اجتماعی به رئیس جمهور و درخواست اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: مجلس و دولت تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت و حفظ وضعیت بازنشستگان به ویژه بازنشستگان به کار خواهند گرفت. جامعه طبق قوانین مقرر کار خواهد کرد و برای احقاق حقوق این طبقه کارگر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید