وسایل نقلیه الکتریکی؛ راهکاری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای


تفاوت استفاده از حمل و نقل الکتریکی چیست؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اسکوترهای برقی به طور بالقوه می‌توانند به طور متوسط ​​17.4 درصد از زمان رفت و آمد مردم در ایالات متحده را نجات دهند، کاهش بسیار زیادی در زمان که در غیر این صورت صرف پمپاژ دی اکسید کربن از اگزوز خودروها می‌شود.

دلیل انجام این تحقیق قانونی بود که در سال 2019 در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا در آمریکا اجرا شد: استفاده از اسکوتر برقی و دوچرخه برقی بین ساعت 21:00 تا 4:00 صبح ممنوع شد. به منظور افزایش امنیت عمومی؛ چون تصادفات زیاد بود.

عمر آسنسیو، محقق موسسه فناوری جورجیا، می گوید: اکنون که مردم نمی توانند از اسکوتر استفاده کنند، چه کار می کنند؟ این قانون آزمایش طبیعی کاملی را برای اندازه گیری دقیق زمان صرف شده در ترافیک قبل و بعد ایجاد کرد.

آسنسیو و همکارانش دریافتند که پس از اجرای قانون مذکور، میانگین زمان رفت و آمد در شهر حدود 10 درصد افزایش یافته است. در همین حال، پیاده روی به استادیوم، به عنوان مثال برای تماشای یک مسابقه فوتبال، به طور متوسط ​​37 درصد افزایش یافته است که معادل افزایش حدود 12 دقیقه برای هر سفر است. این زمان به اضافه زمانی که مردم در ترافیک عصر می گذرانند برابر با 784000 ساعت در سال است.

کامیلا آپابلازا، محقق موسسه فناوری جورجیا، می‌گوید: می‌دانیم که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی بیشترین سهم را در کربن زدایی بخش حمل و نقل مسافر خواهد داشت. بنابراین، ما باید تعاملات بین انواع مختلف حمل و نقل الکتریکی را درک کنیم.

اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های برقی برای کرایه که می‌توان آنها را با استفاده از یک برنامه سوار کرد، به عنوان گزینه‌های «میکروموبیلت مشترک» شناخته می‌شوند و در حال حاضر در بیش از 100 منطقه شهری در ایالات متحده موجود هستند. Micromobility یکی از راه حل های حمل و نقل در مسافت های کوتاه با وسایل نقلیه سبک مانند اسکوتر برقی، اسکیت برقی و دوچرخه های مشترک است. در آتلانتا، جایی که خدمات میکروموبیلت مشترک به طور گسترده استفاده می شود، به نظر واضح است که اسکوترهای برقی و دوچرخه های برقی تأثیر مستقیمی بر ازدحام دارند.


ایمنی در اولویت است

محققان بر این باورند که اولویت بندی ایمنی عمومی از نظر زیرساخت های شهری و برنامه ریزی روش های جایگزین حمل و نقل ضروری است. استفاده از اسکوتر برقی و دوچرخه برقی ممنوع شد. چرا که استفاده از این وسایل منجر به بستری شدن عابران پیاده و سرنشینان این وسایل و حتی تصادفات مرگبار آنها شده است.

محققان می گویند: آماده سازی زیرساخت های فیزیکی، کاربری اراضی و تخصیص فضا نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است به طوری که مسیرهایی که معمولاً به عبور و مرور خودروها اختصاص داده می شود به مسیرهای دوچرخه سواری تبدیل شوند که برای ریزموبایلی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید