تولید 80 درصد گازهای گلخانه ای در 3 کشور جهان

وی افزود: موضوع پایداری، سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه ای از محورهای این مراسم بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: دانشمندان بر این باورند که دستکاری انسان باعث افزایش گازهای گلخانه ای شده و از خروج گرما جلوگیری می کند و در نتیجه باعث بروز سیل و خشکسالی می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در کنار سایر کشورها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای اقدام کنیم، البته تحریم‌های ظالمانه باعث شد صندوق اقلیم محیط‌زیست از نظر فناوری از ایران حمایت نکند، اما با این وجود تلاش کردیم از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه بهره ببریم. میدان .

سلاجقه گفت: 3 کشور بزرگ چین، آمریکا و هند 80 درصد گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کنند و بقیه کشور که ایران 20 درصد را شامل می شود و دهمین تولیدکننده گازهای گلخانه ای هستیم.

وی تصریح کرد: لازم است کشورهای توسعه یافته نقش خود را در انتقال فناوری، ظرفیت سازی و منابع مالی و شفافیت در حوزه تغییرات اقلیمی ایفا کنند.

سلاجقه افزود: با توجه به وجود تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران و در نظر گرفتن ابعاد فرامرزی پدیده های زیست محیطی، لازم است کشور ایران از ظرفیت های بین المللی بهره ببرد.

وی در ادامه به قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: این قانون علیرغم کارکردهای گسترده ای که دارد دارای کاستی هایی است، همچنین در سال 1400 ستاد هوای پاک کشور برای 23 دستگاه در کشور 176 تکلیف بررسی کرد و درصد درصد وظایف نیز معروف بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان برای حفاظت از محیط زیست در موضوعات حمل و نقل درون شهری، موضوع جلوگیری از سوزاندن گازوئیل و… اختصاص یافت. از سوی دیگر 3 میلیارد دلار ارز برای بهبود مصرف سوخت، حمل و نقل عمومی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید