وضعیت اضطراری؛ اعتراضات در کانادا از کنترل خارج شده است

ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806713

تظاهرات گسترده رانندگان کامیون کانادایی در اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا، مرکز شهر اتاوا را فلج کرده و شهردار پایتخت وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهردار اتاوا، جیم واتسون، دیروز (یکشنبه) به وقت محلی برای کمک به مقابله با تظاهرات بی‌سابقه 10 روزه کامیون‌ها که بیشتر مرکز شهر پایتخت کانادا را در اعتراض به واکسیناسیون اجباری و بیماری‌های عروق کرونر قلب مسدود کرده است، وضعیت اضطراری اعلام کرد. سابق.

او یکشنبه در بیانیه ای گفت: «کامیون ها روز یکشنبه در اتاوا تظاهرات می کنند.[این] این نشان دهنده تهدید جدی برای ایمنی و امنیت ساکنان است که توسط اعتراضات ایجاد شده است و بر نیاز به حمایت از سایر حوزه های قضایی و سایر سطوح حکومت تاکید می کند.

پیش از این، شهردار اتاوا اعتراض کرد که تعداد معترضان از تعداد نیروهای پلیس فراتر رفته و کنترل اوضاع به دست معترضان افتاده است و گفت که در حال بررسی تدابیری برای رسیدگی به وضعیت است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. .

بر اساس گزارش رسانه های محلی، معترضان که برای اولین بار در 29 ژانویه وارد اتاوا شدند، کامیون های خود را در خیابان های شهر پارک کردند و چادرها و پناهگاه های موقت را در پایتخت کانادا فلج کردند.

معترضانی که خود را “کاروان کامیون آزادی” می نامند پس از آن که رانندگان کامیون مجبور به عبور از مرز ایالات متحده و کانادا پس از اجباری شدن واکسیناسیون علیه تاج سلطنتی شدند، اعتراضات خود را آغاز کردند، اما اعتراضات سپس به معترضان علیه محدودیت های مربوط به تاج و سیاست های تاج سرایت کرد. دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به تظاهرات خود ادامه داد.

بر اساس این گزارش، تصاویر منتشر شده از تظاهرات در پایتخت کانادا نشان می‌دهد که برخی از معترضان پرچم‌های کنفدراسیون یا نازی‌ها را به اهتزاز در می‌آورند و فریاد می‌زنند که تا رفع محدودیت‌های کووید-19 به اعتراضات خود ادامه می‌دهند، اما ماکرو مندسینو در واکنش به اعتراضات، وزیر عمومی کانادا ایمنی دیروز گفت که دولت عقب نشینی نخواهد کرد.

او به CBC کانادا گفت: «ما موضوع واکسن ها و احکام انتخاباتی واکسن را مطرح می کنیم. [۲۰۲۱] ما قول دادیم و با حمایت اکثریت قریب به اتفاق کانادایی ها به آن عمل می کنیم.»

وی گفت: پس از خشم ساکنان اتاوا از ناتوانی مقامات دولتی و امنیتی کانادا در برخورد مناسب با ناآرامی های پایتخت، روز گذشته پلیس اتاوا تعدادی از معترضان را جابجا کرد و سنگرهای جدیدی در شهر ایجاد کرد. مدارک مالی، دیجیتالی، ثبت نام خودرو… و سایر شواهدی را که در پیگرد قانونی استفاده می شود، جمع آوری می کند.

نیروهای امنیتی اتاوا همچنین گفته اند که در حال مبارزه با افرادی هستند که سعی می کنند ظروف سوخت را به صدها کامیون بزرگ که اکثر جاده ها را در مرکز شهر مسدود کرده اند برسانند.

بر اساس یک جلسه اضطراری با مقامات اتاوا در روز شنبه، رئیس پلیس پیتر اسلولی از کمبود منابع برای پایان دادن به آنچه او “محاصره” نامید شکایت کرد و درخواست کمک کرد. حدود 250 سواره نظام سلطنتی کانادا و نیروهای فدرال قرار است به زودی وارد شهر شوند.

دیان دینز، عضو شورای شهر اتاوا روز شنبه به معترضان گفت: «این گروه تهدیدی برای دموکراسی ما است. چیزی که ما به عنوان یک مشکل بزرگتر از شهر اتاوا می بینیم یک خیزش جهانی است. “این دیوانه است.”

بر اساس گزارش های منتشر شده، اعتراض رانندگان کامیون با حمایت بسیاری از جمهوری خواهان در مرز جنوبی کانادا و آمریکا از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مواجه شد و از آنها حمایت مالی شد.

بروس هیمن، سفیر سابق ایالات متحده در کانادا، در پیامی توئیتری طی توئیتی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، گفت: «روابط کانادا در گذشته عمدتاً در مورد حل مشکلات فنی بوده است. امروزه، کانادا متأسفانه تجربه دخالت سیاستمداران تندرو آمریکایی در امور داخلی کانادا را دارد. ترامپ و پیروانش نه تنها برای ایالات متحده بلکه برای همه دموکراسی ها تهدید هستند.

وی هشدار داد: تحت هیچ شرایطی هیچ گروهی در ایالات متحده نباید فعالیت های مخرب در کانادا را تامین مالی کند. نقطه. تظاهرات مشابهی در شهرهای دیگر کانادا، تورنتو، کبک و وینیپگ برگزار شد و گروهی متشکل از حدود 30 کامیون بزرگ یک جاده اصلی در شهر کبک را مسدود کردند و پس از تهدید به جریمه منطقه را ترک کردند.

بر اساس این گزارش، برگزارکنندگان تظاهرات در کانادا قول داده اند تا دو هفته آینده با پایان کارناوال زمستانی در کبک بازگردند و به اعتراضات خود علیه محدودیت های کرون ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید