وضعیت تاج آبی شد اما قیمت ها قرمز ماند/ مردم انتظار دارند دولت کالاهای اساسی را محدود و عرضه کند

زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791681

خوشبختانه پس از گذشت چند ماه از قرمز و نارنجی سنندج، این روزها وضعیت آبی است و آمارها به دلیل استقبال مردم از واکسیناسیون رو به کاهش است، اما در این بین شهروندان سنندجی از دولت انتظار دارند گرانی ها را محدود کرده و کالاهای اساسی به راحتی در دسترس باشند. مردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کُردتودی، در خانه بمانید. این شعاری بود که در ابتدای اپیدمی تاج در کشور برای مبارزه با این ویروس سر داده شد تا ویروس کشنده تاج در پشت در و پنجره خانه ها بماند و وارد حریم خصوصی نشود و در این میان. ما متأسفانه شاهد بودیم که روز شلوغ تر از قبل شد.

اما خوشبختانه بعد از چند ماه حضور در موقعیت قرمز و نارنجی سنندج، این روزها وضعیت آبی شده و آمارها به دلیل پذیرش واکسن توسط انسان رو به کاهش است.

فروشگاه داران و فعالان بازار استان به ویژه در بانه و مریوان از وضعیت فعلی بازارها ابراز خرسندی کردند و ابراز امیدواری کردند که با گسترش واکسیناسیون و افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، این وضعیت ثابت بماند و شاهد موارد بیشتری باشیم. بازارها رونق دارند. .

اما در این تاج مردم شکایت دارند. گلایه هایی که صحت دارد و می طلبد مسئولان در این زمینه وارد عمل شوند و مردم را ناامید نکنند.

587ada1a a64d 4cfd 9f5c 6a222931d48b خبر خاکستری


انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت کالاها و تنوع قیمت ها

محمد سعیدی شهروند سنندجی ضمن گلایه از گرانی اجناس در بازار افزود: واقعا برای همه مردم جای سوال است که آیا صدا خفه کن کردستان کنترل بازار را در دست دارد یا خیر؟

وی گفت: بارها دیده است که در سه فروشگاه در کنار یکدیگر هر کدام از صاحبان فروشگاه ها قیمت متفاوت و گران تری برای کالاهای خود گذاشته اند.

یکی دیگر از شهروندان با انتقاد از گرانی سرسام آور اجناس و چند نرخی شدن کالاها گفت: این روزها گرانی های ثابت و ناتمام امنیت مردم را قطع کرده و صبر آنها را برآورده کرده است.

وی با گلایه از گرانی ویرانگر و بی توجهی و ضعف شدید دستگاه های نظارتی بر بازار استان، گفت: هر بار که برای خرید اجناس و مایحتاج منزل خود به بیرون می روید، قیمت ها بالا می رود و هر فروشنده ای داوطلبانه اجناس شما را می فروشد. “

جریمه بیش از 7 میلیارد متخلف اتحادیه های صنفی و صنفی در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز چندی پیش گفت: از 30 آبان ماه امسال تا 13 آذرماه امسال در مجموع 7 میلیارد و 155 میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شد.

محمد دره وزمی گفت: در 2 هفته گذشته در مجموع یک هزار و 63 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازار انجام شده است.

c765c2f3 b590 4512 af46 273384444ede خبر خاکستری

وی با بیان کشف 151 فقره تخلف در این بازرسی ها خاطرنشان کرد: در این راستا 135 فقره تخلف از واحدهای صنفی و غیرصنفی تشکیل شده است.

دره وزمی خاطرنشان کرد: عمده تخلفات گران فروشی، کم فروشی و عدم احتساب قیمت است که در مجموع 7 میلیارد و 155 میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مدت مذکور 175 مورد گزارش مردمی از طریق مراکز خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان دریافت و در رسیدگی به آنها 13 مورد تخلف کشف شد. . ارسال شد.

دره وزمی در پایان یادآور شد: همشهریان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از فروش مجدد، گران فروشی، عدم درج قیمت و … واحدهای صنفی مختلف با شماره تلفن 124 تماس حاصل نمایند و یا با دفاتر تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان با سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید