وضعیت جامعه ایثارگران در استان های کم برخوردار بحرانی تر است

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781519

امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: وضعیت جامعه ایثارگران در استان های کم برخوردار نسبت به سایر استان های توسعه یافته بحرانی تر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه خاصی دارد.

وی افزود: شاید متدین ترین و انقلابی ترین نهاد کشور که وظیفه آن دفاع از انقلاب اسلامی است، بنیاد شهید باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: دو نوع مرگ در مقابل مردم وجود دارد و ما هستیم که باید به مردم عرضه کنیم تا همیشه سربلند باشند.

قاضی زاده هاشمی گفت: عمده وظایف بنیاد شهید در حوزه مسائل فرهنگی است، اما اتفاقی که امروز رخ داد با توجه به مشکلاتی که جامعه ایثارگران سراسر کشور در زندگی خود کشف کرده است، فرصت پرداخت را نداشته است. توجه جدی به ماموریت اصلی آن.»

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف بنیاد شهید متفاوت است و باید در این زمینه یکپارچه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بحث اشتغال و مسکن جامعه ایثارگران یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

قاضی زاده با اشاره به اینکه حدود 18 هزار نفر از بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک معیشت دریافت می کنند، گفت: 40 هزار نفر نیز منتظر دریافت این کمک هستند، کمک هزینه معیشت بسیار ناچیز است و کفاف هزینه های زندگی ایثارگران امروز را نمی دهد.

وی گفت: چند سالی است که بنیاد شهید به دلیل مشکلات مالی امکان پذیرش جانبازی را ندارد و از جمعیت حدود 28 هزار نفری ایثارگران تنها حدود 28 هزار نفر از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه و سپاه معرفی شده اند. ارتش. آنها پذیرفته شده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: حجم زیادی از مطالبات حقوقی از جانب ایثارگران مطرح شده که تنها حدود 40 درصد آن پرداخت شده است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: وضعیت جامعه ایثارگری در استان های کم برخوردار بحرانی تر از سایر استان های توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: 15 درصد از کل منابع اشتغال اختصاص یافته به هر استان به ایثارگران اختصاص دارد و آن دسته از شهدایی که قادر به ایجاد اشتغال نیستند از طریق دستگاه های امدادی حمایت می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید