وضعیت هواشناسی امروز 8 تیر 1401

وضعیت هواشناسی امروز 8 تیر 1401

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری دمای هوا تا روز جمعه خبر داد و گفت: در شمال کشور وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی می شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و رشته کوه های البرز مرکزی بارش های پاره پاره در بعدازظهر ظاهر می شود.

وی هوای سایر نقاط کشور را آرام و پایدار خواند و گفت: بر این اساس روزهای پنجشنبه و جمعه حفظ هوای گرم را در سراسر کشور مشاهده می کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی بعدازظهر شنبه در شمال و شرق آذربایجان، اردبیل و غرب گیلان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌کند: ‌ جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار و رعد و برق دارد.

رفیعی افزود: اما روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، در شمال شرق آذربایجان، آذربایجان غربی، استان اردبیل و سواحل خزر نیز بارندگی خواهیم داشت که با وزش باد شمالی همراه خواهد بود و این شرایط افت نسبی را در پی خواهد داشت. دما. این مناطق.”

وی با اشاره به وضعیت فعلی دریای خزر را طوفانی و طوفانی پیش بینی کرد و گفت: نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش نسبی دمای هوا خواهد بود. اما بعدازظهر یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان نیز شاهد افزایش ابرهای همرفتی بودیم که در این مناطق نیز پراکنده هستند.

رفیعی خاطرنشان کرد: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پدیده غالب وزش باد خواهد بود که در روزهای شنبه و یکشنبه شدت گرفته و باعث خیزش گرد و خاک می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف تعریف کرد و گفت: امروز پایتخت امروز شاهد وزش باد در بعدازظهر است و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک وجود دارد. همچنین حداکثر دمای هوا فردا به 41 درجه و کمینه به 28 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید