وقتی ایران از ضعف های کره استفاده نمی کند

وقتی ایران از ضعف های کره استفاده نمی کند

اولین شکست تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ امروز مقابل کره جنوبی رخ داد. رحمان رضایی مدافع اسبق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار نوروزی فوتبال درباره عملکرد شاگردان اسکوچیچ در این دیدار گفت: اگر مردم، تماشاگران و اکثر کارشناسان از عملکرد تیم ملی در بازی امروز راضی نبودند، از نظر نتیجه هم همینطور. چون از نظر نوع بازی و مالکیت توپ، سیستم بازی و ایجاد خطر روی دروازه حریف عملکرد ضعیفی داشتیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم یکی از مشکلات بزرگ تیم ملی در این دیدار کمبود 4-5 بازیکن بود. او در دقیقه 90 توانست اضافه خود را برای رد و بدل کردن دو توپ و کار ترکیبی بیابد و قطعا حضور طارمی در این بازی می تواند بسیار موثر باشد و حداقل در خط حمله تیم حریف را عصبانی کند و از سرعت خود استفاده کند. اگر دقت کرده باشید تیم کره در نیمه دوم راه زیادی را طی کرد و دلیل آن هم این بود که بازیکن سریعی در خط حمله نداشتیم که بتواند پاس های خوبی بدهد. اگر بازیکنی مثل طارمی حضور داشت قطعا به آن سطح نمی رسید. مهدی طارمی می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه از نقاط ضعف کره استفاده نکردیم و واقعا بد بازی کردیم. در هر توپی که می گرفتیم نمی توانستیم بیش از 3 یا 4 بار همدیگر را ببینیم. ما نه پاس دادیم و نه به این مسابقه رفتیم.

رضایی درباره اینکه در پست های تخصصی خود از بازیکن استفاده نمی کند، توضیح داد: این مشکل صددرصد به ما آسیب زده است. دو مدافع چپ و راست ما بسیار ثابت بازی کردند و مالکیت توپ و باخت ضعیفی داشتیم. وقتی چهار بازیکن را پشت سر می گذاریم، حداقل باید توپ را دور گردن او کمی صاف کنیم. این باعث شد نتوانیم از کناره خوب حمله کنیم. ما فقط در نیمه اول گلی زاده را داشتیم که به او توپ بدهد تا بتواند از خلاقیتش استفاده کند.

مدافع سابق تیم ملی در نهایت گفت: مسابقات و نحوه ایستادن ما در این دیدار ضعیف بود. تیم ما خیلی بلند بود و در بیشتر دقایق مسابقه بالای 50 متر بود. در ضربه ای که سون زد و به اشتباه گل شد، توپ را گرفت، دریبل زد، برگشت، سه بار دیگر توپ را لمس کرد و سپس شوت کرد. اختلاف خط هافبک و دفاع ما در این دیدار خیلی زیاد بود و نتوانستیم فضاها را به خوبی پوشش دهیم. در مورد گل دوم هم همین اتفاق افتاد. او تقریباً در هر موقعیتی که ایجاد می کرد از این خلاء استفاده کرد و توانست خطر ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید