وقتی مردم تاوان «سهل انگاری و کلاهبرداری / سرمایه خریداران» مدیران را می پردازند؛ پر شده؟

ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801358

این در حالی است که 100 نفر از مالباختگان خریدار زمین مسکونی حسن آباد فشافویه بر استیفای حق خود و برخورد با کلاهبرداری مسئولان وقت اصرار داشتند اما شهرداری با بی توجهی به این موضوع، مالک زمین فروخته شده محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، این موضوع به دو سال پیش برمی گردد، زمانی که نزدیک به 100 نفر، برخی با هزار وام، برای خرید مسکن در حسن آباد فشافویه برای میزبانی در آینده دست و پنجه نرم کردند و از اجاره بها رنج می برند. بر.

البته بسیاری از آنها هزینه خرید زمین مسکونی را به عنوان تنها سرمایه مالی که جمع آوری کردند و به امید خانه دار شدن اهدا کردند.

تا اینجای کار همه چیز خوب است و برای خیلی ها آرزوی عده ای است که سرمایه گذاری اندکشان باعث شده که نتوانند خانه ای در تهران بخرند، تلاش کنند تا خانه دار شوند و رویاهایشان را در سطح شهر محقق کنند.

با وجود اینکه اساسنامه یک قولنامه است، اما اسناد موجود از جمله برگه واگذاری شهرداری حسن آباد-فشافویه باعث تشویق و تسهیل آنها شده است، لذا قبل از انجام معامله، با در دست داشتن مدارک واگذاری و برگه واگذاری به شهرداری مراجعه کرده و مورد بازرسی قرار دادند. شهرسازی و سایر حوزه های مرتبط در شهرداری.

مقامات متقلب از آب در آمدند

نتیجه این ارجاع درخواست شفاهی تمامی این مسئولین می باشد که گواه بر ایرادات و اشکالات قانونی احتمالی است تا خریداران با خیالی آسوده و با خیال راحت وارد معامله شده و زمین خود را خریداری کنند.

حتی پس از انعقاد معامله، مجوز قانونی ساخت و ساز از شهرداری و ساخت و ساز و چهاردیواری زمین خود را دریافت کردند.

اکنون با گذشت دو سال از این حادثه و تغییر مدیریت در شهرداری حسن آباد، شهردار جدید اعلام کرده است که تمامی پلاک های ثبتی مسکن خریداری شده فاقد اعتبار قانونی بوده و اسناد واگذاری شهرداری نیز جعل شده است.

شهردار جدید حسن آباد فشافویه نیز مدعی است که تخلفات، جعل و کلاهبرداری توسط بازرس و تعدادی دیگر از مسئولان شهرداری سازماندهی و انجام شده است.

مرغ شهرداری یک پا دارد

به عبارت ساده، این گفته شهردار به این معناست که زمین خریداری شده همچنان در اختیار شهرداری است و مردم حق خرید، فروش و ساخت آن را ندارند.

اکنون خریدارانی که بنا به دلایل فوق مالک زمین مسکونی محسوب می شوند به قانون و مراجع قضایی متوسل شده و بر احقاق حقوق از دست رفته خود اصرار دارند.

آنها با طرح شکایت و شکایت به دادگاه حسن آباد فشافویه می خواهند اموال خود را که فریب باند متخلفان شهرداری حسن آباد را خورده اند، پس دهند.

مالباختگان خواهان برخورد قانونی و بی رحمانه با کسانی هستند که با سوء استفاده از مناصب سازمانی و کشوری، تمامی اموال محرومان و محرومان جامعه را که به نحوی جان و سال ها کار خود را از دست داده اند، تصرف می کنند.

سوالی که باقی می ماند این است که مسئولان حسن آباد فشافویه از یک سو به سردرگمی خریداران این زمین ها بی اعتنا هستند و از سوی دیگر نسبت به این که همکارانشان از روی طمع غیرمترقبه 100 خانواده را بازی و تمسخر کرده اند بی تفاوت هستند. یک چیزی که آنها می دانند و تکرار می کنند این است که زمین در مالکیت شهرداری باقی مانده است.

هیچ کس اهمیتی نمی دهد که چرا 100 خانواده از اقشار پایین جامعه باید یک بار بهای اسراف و یک بار بهای بی تفاوتی مردان مسئول را بپردازند یا شاید بتوان برخی از آنها را «اصلاحات مسئولانه» نامید.

وقتی همه خوابیدند!

اما کارکنان بازرسی شهرداری در خواب دیدند که این افراد وقتی برای دریافت برگه ترجمه و سایر موارد اداری یا بهتر است بگوییم تخلفات گسترده همکاران خود را در گوش خود نمی بینند.

اگر می دیدند و می دانستند و شاید هم همکاری می کردند که قانون باید آنها را قضاوت کند و اگر ندانسته در خواب خرگوش زندگی می کردند، جرم سهل انگاری آنها بسیار سنگین تر است.

مگر اینکه در دین مبین اسلام بارها به دشواری مسئولیت اشاره شده است، یکی از مصادیق آن، کلام پروردگار مؤمنان (علیه السلام) در نامه ای به اشعس بن قیس است که فرمود: یعنی حکومت است. برای شما طعمه نشوید، بلکه به مسئولیت های خود اعتماد کنید.

حال باید به این سوال پاسخ داد که چه بر سر ما آمده است که برخی از مسئولان دینی و اسلامی بدون توجه به تکالیف شرعی، شرعی و قانونی خود در قبال مردم به ویژه خدمتگزاری، ردای مسئولیت را بر تن کرده و بر صندلی نرم و خیالی خود تکیه زده اند. مردم، افرادی از طبقات پایین جامعه.

بر اساس این گزارش، اگرچه پیگیری ها از سوی مسئولان حسن آباد فشافویه بی نتیجه بوده است، اما رسانه ها آماده انتشار و پوشش دلایل و دلایل احتمالی قانونی و منطقی مسئولان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید