وقتی می گویید من انقلابی هستم، نگویید بچه ام مستقل از من است

وقتی می گویید من انقلابی هستم، نگویید بچه ام مستقل از من است

روز جدید چندی پیش که دانشجویان به دیدار مقام معظم رهبری رفتند، عده ای از دانشجویان اعلام کردند که مجلس فعلی انقلابی نیست و از رهبری خواستند نام انقلاب را از آنها بگیرد. دیروز نمایندگان مجلس به اصطلاح انقلابی با مقام معظم رهبری دیدار کردند و مقام معظم رهبری خطاب به ایشان فرمودند انقلابی بودن کافی نیست، انقلابی ماندن مهم است. اما انقلاب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ گلمعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده سابق مجلس در این خصوص پیشنهادی ارائه کرد و گفت: خود مجلس باید قانون تصویب کند و ویژگی های یک انقلابی را لیست کند که نه تنها می خواهد حرفی بزند، بلکه اگر نمی خواهد بگوید. انجام دهند، در نظر گرفته خواهند شد.

جعفرزاده ایمن آبادی می گوید: رهبری این هفته با نمایندگان مجلس دیدار کردند و به نکات مهمی اشاره کردند و گفتند این مجلس انقلابی است، شعارهای انقلابی دادند اما مهم این است که شما انقلابی باشید. ، بیایند و شاخص های انقلابی گری را مشخص کنند و به قانون تبدیل کنند.

پارلمان باید در وهله اول قانون تضاد منافع را برای نمایندگان مجلس و خانواده های آنها وضع کند

جعفرزاده با بیان اینکه مجلس می تواند این قوانین را تحت عنوان قانون تعارض منافع تصویب کند، گفت: از مجلس می خواهم آن را برای سایر ارگان ها و نهادها مانند شفافیت آرا خلاصه نکند زیرا رهبری بر انقلابی بودن آن تاکید داشتند. مجلس باید قانون تضاد منافع را برای نمایندگان و خانواده های درجه یک آنها تصویب کند و بگوید هرکس از این قوانین عدول کند دیگر «انقلابی» نیست و باید کار کند. انقلابی بودن باید قانون شود. یعنی فردی که نماینده مجلس می شود حق استفاده از امکانات دولتی یا افزایش غیرقانونی ثروتش را ندارد، حق ندارد کار اقتصادی کند، خانواده درجه یکشان حق ندارند از خارج سیسمونی بخرند یا خانه بخرند.قانون دیگر نمی توانند بگویند این زندگی شخصی من است و شما نباید در آن دخالت کنید.» فردی که عضو جمهوری اسلامی می شود و خود را انقلابی معرفی می کند طبیعتاً دارای ویژگی ها و ارزش های دینی و اجتماعی است.

نماینده سابق مجلس ایران می گوید: مردم معتقدند حال کارمندان خوب است و حالا آنها را درک نمی کنند. اگر وقتی مردم می‌خواهند نماینده شوند شاخص‌ها قانون می‌شوند، می‌دانند که دنا پلاس را نگیرند، می‌دانند که نباید صدها میلیون تن وام بگیرند، می‌دانند که نمی‌توانند وام مسکن بگیرند، حقوقشان نمی‌گیرد. باید از یک مقدار بیشتر باشد و غیره. آنها دیگر نمی دانند که به نفع آنها نیست که وکالت داشته باشند و اگر دنبال منفعت هستند، می دانند که باید بروند و تجارت خصوصی و شخصی خود را راه اندازی کنند. . وقتی تظاهر به انقلابی بودن می کنند دیگر نمی توانند بگویند بچه من مستقل از من است و هر کاری می خواهد انجام می دهد. دیگر نمی توانند بگویند همسرم مسافرت رفته و کاری به کسی ندارد و از رانت های مختلف استفاده کند یا بعد از اتمام ماموریت به وزارت نفت برود.

او معلم بود و پس از پایان دوره به وزارت نفت منصوب شد
وی با ذکر مثالی می گوید: معلم بود و پس از پایان دوره به وزارت نفت منصوب شد، پس با چه تخصصی و به چه دلیل؟ اگر ادعای انقلابی بودن دارند، خودشان این قوانین را تعیین کنند، پس ببینند آیا هنوز برای نماینده شدن و میلیاردها دلار خرج تبلیغات و رانت رای می کنند یا نه!

آنها نمایندگی را سرمایه می دانند

جعفرزاده ایمن آبادی می گوید: مثلا در مجلس سوئد نمایندگان باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. آنها می دانند که نمایندگی برای منفعت نیست و فقط برای خدمت به مردم است و می دانند که حقوق چندانی دریافت نمی کنند و مجلس فقط چند ماشین برای مراسم دارد. اما اینجا که نماینده می شوند می گویند باید ماشین خوب به ما بدهند، باید وام بدهند تا خانه بخریم، نمی گویم بد است، اما وقتی می گویید ما انقلابی هستیم، نباید این کار را انجام دهد متأسفانه نمایندگی را سرمایه می بینند. انقلابی بودن یعنی ایجاد رفاه برای مردم که همه مرفه باشند، نه فقط شما، وقتی به اکثر مردم یارانه می دهند، یعنی فرصت سفر خارج از کشور را ندارند، یعنی مرفه نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید