اگر راست نگویید، دشمن دروغ و تحریف را جایگزین ظالمان و مظلومان خواهد کرد.

اگر راست نگویید، دشمن دروغ و تحریف را جایگزین ظالمان و مظلومان خواهد کرد.

روز جدید رهبر معظم انقلاب فرمودند: وقتی پرستاران با تلاش و فداکاری لبخند را بر لبان بیماران و عزیزانشان می نشانند در واقع با استکبار کینه توزانه که ارزش مضاعف پرستار است مبارزه می کنند. جامعه در ایران اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از پرستاران و خانواده های شهدای مدافع سلامت، رفتار و سخنان حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) را جلوه ای از عظمت، قدرت روحی و فکری زنان خواندند. و با تبیین ابعاد مختلف «ارزش پرستاری و سختی‌ها و تلخی‌های این کار افتخارآمیز»، تقویت جامعه پرستاری در زوایای مختلف را از نیازهای اساسی پرستاران دانسته و اجرای این الزام منطقی را الزامی می‌داند. مسئولان و یک ضرورت برای حال و آینده کشور.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار هر پرستار و فعال درمان و سلامت گفت: بانوی بزرگ کربلا به همه بشریت و تاریخ ثابت کرده است که تمام تلاش گذشته و حال کوته فکر است. مردم، از جمله غربی‌های مستبد، تحقیر زنان می‌تواند اقیانوسی وسیع از صبر و اوج بزرگی از خرد و تدبیر باشد.

رهبر انقلاب صبر حضرت زینب(س) در برابر بلایا را وصف ناپذیر خواندند و افزودند: در مقابل اهانت های اراذل و اوباش که به این بانوی بزرگوار خاندان نبوی جسارت کردند، عظمت معنوی حضرت زینب به عنوان یک زن است. .

وی در تبیین رفتار حکیمانه و قوت فکری این بانوی بزرگ، به رفتار متفکرانه و سخنان شگفت انگیز حضرت زینب به حکام جابر و یاوه گویی هایی چون ابن زیاد و یزید اشاره کرد و گفت: دوا که بعدها به یکی از دلایل منجر شد. برای شورش در کوفه.

رهبر معظم انقلاب از «جهاد نقلی و تبیینی» به عنوان یکی دیگر از ابعاد درایت و تدبیر عمیق حضرت زینب (س) یاد کردند و افزودند:
وی با تأکید مجدد بر لزوم گزارش واقعی «واقعیت های جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث مختلف ۴۲ سال اخیر» تاکید کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود درباره ارزش‌های پرستاری گفتند: هدف اصلی این ارزش‌ها کمک به نیازمندان، یعنی بیمارانی است که در همه امور نیازمند توجه و کمک پرستار هستند.
رهبر معظم انقلاب خواهرخواندگی را اجر مضاعف الهی دانستند و افزودند: ایجاد امنیت روانی برای بیمار، بستگان بیمار و همه مردم از دیگر ارزش‌های پرستاری است و جامعه پرستاری حق دارد. تمام ملت.”

وی با اشاره به شادی استکبار جهانی از مصائب ملت ایران که خود را در حوادثی مانند «کمک به صدام در انجام بمباران شیمیایی و ایجاد درد و رنج عمیق مردم در شهرهای مرزی ایران» و موضوعاتی مانند «مواد مخدر» نشان داد. تحریم ملت ایران.» وی می افزاید: با توجه به این حقایق، وقتی پرستاران با تلاش و فداکاری لبخند بر لبان بیماران و عزیزانشان می نشانند، در واقع با استکبار کینه توزانه که ارزش مضاعف جامعه پرستاری در ایران اسلامی است مبارزه می کنند. “

رهبر معظم انقلاب ماهیت کار پرستاری را «رعایت مصائب بیماران و رسیدگی شبانه روزی به آنان» تلخ و شدید خواندند و گفتند: در برخی مقاطع از جمله دوران دفاع مقدس یا تاج چند برابر.”

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: همانطور که پزشکان، پرستاران و امدادگران در دوران جنگ زیر بمباران کار می‌کردند، پرستاران در دوران ولیعهد نیز با افزایش ساعات کار، کاهش مرخصی‌ها، مراجعه به بیمارستان در ایام نوروز و تماشای دردناک مرگ بیماران، این کار را انجام دادند. و همکاران با مشکلات مضاعف و خطر ابتلا به یک بیماری کشنده مواجه شدند.

وی با تاکید بر اینکه ملت نیازمند درک و قدردانی از این مشکلات است، حضور گروه هایی مانند دانشجویان، دانشمندان و جوانان برای کمک به پرستاران در تاج را به عنوان واقعیتی درخشان برشمرد و افزود: این تعهد و احساس مسئولیت در مقاطع مختلف به عنوان مبارزات انقلاب و دفاع مقدس ظهور کرده است، این نشان دهنده هویت حیاتی، حیاتی و وظیفه شناس ملت ایران است.
رهبر معظم انقلاب حرکت عظیم علمی کشور را نشانه و محصول این هویت رو به رشد می دانند و خاطرنشان می کنند: قهرمانانی چون شهیدان سلیمانی، فهری زاده و شهریاری از این حقیقت و هویت بزرگ بیرون می آیند.

وی با اشاره به خالی بودن داستان تخیلی سختی ها و دشواری های شیردهی و زمینه ها و مضامین هنری فراوان برای جلب توجه به این اتفاقات، گفت: هنرمندان مسئولیت پذیر و متعهد باید به میدان بیایند و این سرمایه عظیم فرهنگی را در قالب به نمایش بگذارند. از هنرهای مختلف

حضرت آیت الله خامنه ای سپس به الزامات پرستاران پرداختند و گفتند: نیاز اصلی پرستاران در یک جمله «تقویت جامعه پرستاری» است که لازمه حال و آینده کشور است.
وی افزود: پرونده تاج نشان داد که اگر جامعه خواهران تقویت نشود در نهادها متضرر می شویم.
رهبر معظم انقلاب «اجرای قانون تعرفه پرستاران» را یکی از مطالبات خاص پرستاران خواندند و با اشاره به تاکیدات قبلی خود در این زمینه گفتند: این قانون 14 سال پیش تصویب شد اما متاسفانه تا قبل از روزهای پایانی دولت قبل از وزارت بهداشت می خواهم موضوع تعرفه ها را در این دولت تداوم و اجرا کند.

«کمبود پرستار و لزوم تکمیل سرانه آن نسبت به تخت بیمارستانی» و «مسئله امنیت شغلی» دو خواسته دیگری بود که رهبر معظم انقلاب ضروری دانستند و گفتند: اما قراردادهای کوتاه مدت منعقد شده است. با پرستاران و بعد از مدتی اخراج شدند در حالی که پرستار باید امنیت شغلی داشته باشد و نباید کارگر فصلی محسوب شود.

«بازسازی شبکه بهداشت و درمان کشور» و «توزیع عادلانه پزشکان» دو موضوع دیگر مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص نظام سلامت بود.

وی با اشاره به آثار و دستاوردهای بسیار خوب نظام سلامت در دهه 60 و اوایل دهه 70 با تمرکز بر سلامت و پیشگیری، گفت: البته درمان لازم است اما پیشگیری بهتر از آن است و شبکه بهداشت و درمان نیاز به بازسازی دارد و تقویت به هزینه های کمتر، سلامت عمومی بیشتر.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توزیع پزشکان در مناطق مختلف را ناعادلانه خواندند و افزودند: در مورد کمبود یا کفایت پزشک اظهار نظر نمی‌کنم، اما توزیع پزشک در نقاط مختلف کشور عادلانه نیست و باید به این موضوع رسیدگی شود. “

رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود، توکل به خداوند متعال را یعنی کار و تلاش را ضمن اعتماد به وعده نعمت الهی و یاری در همه امور زندگی و کشور خواندند و ابراز امیدواری کردند که فردا بهتر باشید. از امروز و خداوند به ملت ایران پیروز و سربلند در همه عرصه های رویارویی با دشمنان باشد.

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی از زحمات پرستاران و کادر پزشکی در 22 ماه مبارزه با تاج برای تولید واکسن تاج در پنج منطقه محلی تقدیر کرد. مراکز تحقیقاتی و انجام تزریقات گسترده و بیشتر. وی به 110 میلیون دوز این واکسن اشاره کرد و گفت: تا امروز 74 درصد افراد هر دو دوز و 86 درصد یک نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

آقای عین‌الهی همچنین بر دغدغه‌های جامعه پرستاری، کاهش هزینه‌های درمان، تقویت طرح و نظام ارجاع پزشک خانواده، حمایت از تولید داخلی دارو و تجهیزات اساسی، توسعه گردشگری سلامت و اجرای صحیح سیاست‌ها تاکید کرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید